טקס פרסי העובד המצטיין על שם נח מוזס ז"ל נערך בשבוע שעבר בהיכל התרבות באיירפורט סיטי, והוענקו בו עשרות פרסי הצטיינות לעובדים במשק הישראלי ולצידם שלושה פרסי מפעל חיים. את הטקס יזם בעבר העורך האחראי הראשון של "ידיעות אחרונות" נח מוזס ז"ל, והמפעל כולו קרוי על שמו.
1 צפייה בגלריה
ילדי הכפר הירוק, בוגרים וילדי המשפחתונים, על במת הטקס
ילדי הכפר הירוק, בוגרים וילדי המשפחתונים, על במת הטקס
ילדי הכפר הירוק, בוגרים וילדי המשפחתונים, על במת הטקס
(צילום: דנה קופל)
קראו גם:
בין הזוכים בפרס הנשיא: יחזקאל בן זימרה, מנהל מרכז סיוע בעיריית ראשון לציון. בן זימרה החל את דרכו בשנת 1989 בעירייה. הוא הקים את המרכז לתמיכה וסיוע למכורים ומאז מנהל בהצלחה רבה את המרכז.
העובדים המצטיינים ובני משפחותיהם זכו לברכה מצולמת נרגשת מפי נשיא המדינה יצחק הרצוג. "הצטיינות אינה עניין מקרי", אמר הנשיא. "הבחירה להצטיין היא דרך חיים של ממש, שמממשת ערכים, חינוך מבית ואמונה ביכולת לעשות יותר ולחולל שינוי".
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש־הכהן, העניקה את פרס השרה ל־24 עובדים מצטיינים, שנבחרו מבין העובדים במפעלים ובעבודות שונים ומגוונים.
רגע מרגש בטקס היה כשאפרים ז'אנו עלה לבמה לקבל את הפרס בשם אמו מלכה ז"ל, טבחית במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון, שהלכה לעולמה השנה. לפני פטירתה הספיקה מלכה לקבל את הבשורה על הזכייה בפרס. "זה פרויקט ציוני ופטריוטי ששם את העבודה והאנשים במרכז", אמרה פרקש־הכהן. "הוא מקדש עשייה אמיתית ומנהיגות עסקית".
שמונה עובדים מצטיינים נוספים קיבלו הוקרה על פועלם וזכו בפרס נשיא המדינה על שירותם בחברות שונות במשק. בטקס נכח גם נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר.
שלושה עובדים זכו בפרס מיוחד על מפעל חיים: מנכ"ל בית הספר הכפר הירוק, ד"ר קובי נווה, שזכה בפרס בתחום החינוך; רקפת וינגייט, עובדת בתחום הרווחה בעיריית נתניה, שזכתה בתחום השירותים החברתיים; חיים לורבר, סגן מפקד יחידת זק"א, שהקדיש את חייו להתנדבות והיה בין מקימי הארגון.