האם בני הנוער של ראשון לציון צריכים להגיע ולסייע במצעד הגאווה המתוכנן להיערך בסוף השבוע הקרוב בעיר? הזמנה שעלתה בדף "הוועדה הגאה של ראשון לציון", מעוררת כעס בקרב הורים רבים בעיר.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
בפוסט שעלה בתחילת השבוע נכתב: "רגע לפני המצעד מגיעות ומגיעים להתכונן להרים עם מסיבת קדם מצעד נוצצת במיוחד. ניפגש ביחד כל הנוער של ראשון לציון כדי להכין שלטים למצעד, להתאפר, להתקשט ולרקוד מכל הלב. נתראה בקן של הנוער העובד והלומד".
הודעה זו שהועברה בקבוצות הוואטסאפ בעיר, עוררה כעס בקרב הורים שהתרעמו נגד הפנייה הישירה לבני הנוער.
"בעידן המטורף של היום שהנוער שלנו נמצא בבלבול דעת משווע, כשהפייסבוק והאינסטגרם הם אבני הדרך של הדור החדש, אנחנו מבקשים מקום בטוח לגדל את ילדנו", אמרה דורית, אם לשני נערים מראשון לציון והוסיפה: "מי המבוגר האחראי? מבקשים מהנוער לבוא ולעזור להכין מצעד גאווה? אגדיל ואומר שאני מקבלת כל אחד באשר הוא, אבל לבוא ולעשות מצעדים ומסיבות מזוויעות של אנשים עירומים רוקדים כאילו נמצאים בסרט כחול?"
2 צפייה בגלריה
הפוסט שעורר סערה
הפוסט שעורר סערה
הפוסט שעורר סערה
(צילום מסך מתוך הפייסבוק)
שירלי, אם לשני בני נוער, בעלי צרכים מיוחד, שלטענתה קלים יותר לשכנוע, זעמה גם היא על הקריאה. ואמרה: "אין לי כלום אפילו דבר וחצי דבר נגד הקהילה הגאה וכמו בכל קהילה יש אנשים מדהימים וגם פחות. אני חושבת שמגיעות להם זכויות כמו לכל אדם. אני כן נגד זה זה שנותנים במה בפייסבוק וקוראים לנוער, שחי בבלבול נוראי, להכין יחד שלטים וקישוטים ולהתאפר למצעד הגאווה. איך הייתם מגיבים לו היו קוראים לילדים שלכם להתקשט לכבוד חג הקורבן שאיננו חג יהודי? שוב, שכל אחד יחיה את חייו כאוות נפשו, אבל תניחו לילדים שלנו עם דגלי הגאווה וכל העירום הזה ברחובות, ותפסיקו עם הפרובוקציות הללו".
למרות התגובות הזועמות וההשוואה שעשו חלק מההורים, יש לציין כי ההזמנה למצעד הגאווה פורסמה בעמוד הפייסבוק של עמוד "הוועדה הגאה של ראשון לציון", ומיועדת לעוקביו, וכי לא ננקט שום צעד פיזי להזמנת בני הנוער או חלוקת עלוני מידע בנושא המצעד.
אילנית הרוש, מחזיקת תיק הגאווה שאחראית על הוועדה בתגובה: "ההשוואה מקוממת. מדובר בפוסט בפייסבוק שפורסם בעמוד הוועדה הגאה של ראשון לציון. לא בשידול קטינים שלא בהסכמת הוריהם. כל ניסיון להשוות זאת לפעילות שידול שכוללת חלוקת חומרי החזרה בתשובה ודברי מתיקה לילדים, חלקם קטנים, בסמוך למתחם בית הספר או גינות המשחקים - הינו דמגוגי ופסול".