מגיפת הקורונה גורמת קשיים רבים לבתי העסק לממכר מזון מהיר שנאלצים לפעול רק באמצעות משלוחים. גם ההורים מטפסים על הקירות בגלל חופשת הפסח המוקדמת מאוד שאליה יצאו ילדיהם. יריב אלבחרי, הבעלים של 'פיצה דרים' בראשון לציון, חשב על פתרון יצירתי שיסייע לעסק שלו להמשיך לפעול ויצר ערכה להכנת פיצה משפחתית.
1 צפייה בגלריה
 אלבחרי ואחת הערכות. יש אפילו גלגלת
 אלבחרי ואחת הערכות. יש אפילו גלגלת
אלבחרי ואחת הערכות. יש אפילו גלגלת
(צילום: פרטי)
"העסק שלי קיים כבר שלוש שנים ברחוב הגדוד העברי ושם אני מוכר פיצות מדי יום לאנשים", מספר אלבחרי. "לצערי, כמו אצל כולם המשבר פגע לי קשות בעסק ואני לא איזו רשת גדולה שיש לי את היכולת לייצר פרסומות כדי לשרוד ולשווק את עצמי ולכן גם אני נמצא יותר בבית".
באחד הימים, במסגרת השהות שלו בבית עם משפחתו, עלה במוחו של אלבחרי רעיון מקורי. "הייתי בבית עם ארבע הבנות שלי ורצינו להעביר את הזמן אז החלטתי ללמד אותן להכין פיצה", הוא מספר. "הבאתי להן בצקים, רוטב, גבינה צהובה וכלים לפיצה והתחלתי ללמד אותן איך מכינים. זו היתה פעילות חוויתית ומהנה שהעבירה את הזמן לכולנו ואז נפל לי האסימון שזה משהו שיכול להפוך לפעילות עבור משפחות רבות". אלבחרי לא בזבז זמן ותוך זמן קצר החל להכין ערכות משפחתיות להכנת פיצה. "שמנו שם בצקים וכל מה שצריך להכנה, כמה סוכריות צבעוניות וגלגלת לחיתוך של הפיצה. זה התחיל להיות מצרך מבוקש ולכן התרחבנו גם לפיצות טבעוניות וללא גלוטן".
העלות של ערכה כזו, למקרה שתהיתם, היא יקרה יותר מפיצה שמזמינים ונעה בין 115 שקלים ל־130. "המצב עדיין לא קל", אומר אלבחרי, "אבל לפחות אנחנו מקבלים תגובות טובות מאנשים ונקווה שזה מה שיעזור לנו לשרוד את התקופה הזו".