הפתעה לא כל כך נעימה המתינה לפני מספר ימים לציון ישי מראשון לציון בתיבת הדואר שלו: דוח על חניה לא חוקית שבוצעה בשנת 2017 - לפני כשלוש שנים.
1 צפייה בגלריה
(איפה הדוח? | צילום ארכיון: רועי אלמן)
"קיבלתי דואר רשום ובדוח נכתב שמדובר בקנס של העירייה בגלל חניה במקום לא חוקי", הוא מספר, "הבעיה היא שבגלל שהדוח הוא משנת 2017, זה כבר הפך לכפל קנס ועכשיו אני נדרש לשלם 430 שקל".
לדברי ישי, קצין משטרה לשעבר ששירת למעלה מ־20 שנה, הוא מקפיד על כל כללי התנועה, "התקשיתי לזכור עבירה כזאת אך נאמר לי שצולמתי על ידי ניידת מצלמת שחלפה על פני בזמן שכנראה עצרתי לדקות ספורות באדום־לבן", הוא אומר. "אני לא מתווכח עם הצילום, אבל יכול לומר בביטחון שמעולם לא קיבלתי התראה מוקדמת לתשלום הדוח אז למה באים אלי פתאום בדרישה לשלם כפל קנס?".
ישי החליט שלא לוותר ופנה לעירייה כדי לברר את העניין, "אחת הפקידות שם אמרה לי שרשום אצלה שנשלחו אלי הודעות קודמות, אבל שאין דרך להוכיח את זה ושגם אין חובת מסירה מצידם. עכשיו אני פשוט צריך להאמין להם ששלחו ושזה אני שלא קיבלתי את ההתראות ולשלם".
לטענתו, שיחה עם תושבים נוספים העלתה שגם הם נתקלו במקרים דומים, "גיליתי שאני לא לבד בעניין הזה ולכן חושש שמנסים לעשות סיבוב על גב התושבים".
מהעירייה נמסר: "דוח התנועה הוגש לנהג לאחר שהעמיד את רכבו בנתיב ללא עצירה. הדוח נשלח לביתו של בעל הרכב ביולי 2017. הודעות קנס נשלחות לבעלי כלי רכב על פי רישומי משרד הפנים וכך נעשה גם במקרה זה. ראוי לציין כי החברה לביטחון אפשרה לפנים משורת הדין ועל פי הנחיית ראש העירייה להגיש רשות ערעור לרישומי דוחות הניידת המצלמת עד לתאריך 30 בנובמבר 2019".