2 צפייה בגלריה
מכבי מובילים
מכבי מובילים
מכבי מובילים
(צילום: pixabay)
כמדי שנה מפרסם משרד הבריאות דוח מעברים בין קופות החולים על פי יישובים וערים. גם השנה נרשמת מגמה שלילית בכל הקופות למעט מכבי שירותי בריאות שהוסיפה מבוטחים לשורותיה.
גם הנתונים בראשון לציון מראים מגמה ברורה של מעבר המבוטחים לקופת חולים מכבי עם תוספת של 1,315 תושבים. סך הכול מבוטחים בביטוח בריאות בראשון לציון בשנת 2019 – 242,800 תושבים. התפלגות האוכלוסייה לקופות החולים היא: 41.4% בקופת חולים כללית, 5.4% בקופת חולים לאומית, 43.8% בקופת חולים מכבי, ו-9.5% בקופת חולים מאוחדת.
2 צפייה בגלריה
מעברים בין קופות החולים בראשון
מעברים בין קופות החולים בראשון
מעברים בין קופות החולים בראשון
(צילום: מתוך דו"ח משרד הבריאות)
המטרה מרכזית של הדו"ח היא לתאר את דפוסי המעברים בין קופות החולים ברמה היישובית באופן נגיש ושקוף לציבור, עם החלתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1995 נקבע, כי על כל קופות החולים בישראל לקבל כל תושב שבחר להירשם בהן או לעבור אליהן ולהעניק לו את מלוא השירותים שמציע סל הבריאות. על פי החוק בישראל, כל אזרח או תושב קבע חייב להיות חבר באחת מקופות החולים והוא רשאי לבחור באיזו קופה להיות חבר. מטרת מתן האפשרות לעבור מקופה לקופה מספר פעמים ובאמצעים נגישים ונוחים, הינה להגביר את התחרות בין קופות החולים ועל ידי כך לתמרץ אותן לשפר את השירותים הניתנים למבוטחים.