לידיעת הנהגים, מהשבוע לא כדאי לכם להחנות את הרכבים בחניות המיועדות לבעלי 'תו נולד'. החברה לביטחון וסדר ציבורי הודיעה על התחלת האכיפה בחניות המיועדות לנשים בהריון ולהורים עם עגלות. מדובר במקומות חניה שהעירייה הכשירה לפני כחצי שנה, רובן בסמיכות לקופות חולים וטיפות חלב, וזאת כדי להקל על נשים בהריון והורים עם עגלות.
1 צפייה בגלריה
חניה שלא כחוק תעלה ביוקר. חניה מסומנת
חניה שלא כחוק תעלה ביוקר. חניה מסומנת
חניה שלא כחוק תעלה ביוקר. חניה מסומנת
(צילום: עיריית ראשון לציון )
החניות מסומנות בצבע אדום ומוצב לידן תמרור מתאים. מי שיכול לחנות בחניות מיוחדות אלו הם בעלי תו מיוחד שזכה לשם 'תו נולד', ואשר זכאים לו הורים לתינוקות, נשים בהריון החל מחודש רביעי או הורה לי
לד עד גיל שנה בין אם במסגרת לידה, אימוץ, פונדקאות וכו'. כדי להנפיק את התו, על התושב להיות בעל תו תושב או דייר תקף ולהציג אישור רפואי או אישור ממשרד הפנים או הביטוח לאומי, בהתאם לבקשה.
התו יונפק להורה אחד (לרכב אחד) ויהיה בתוקף במשך שנה ממועד ההנפקה. הורה שיציג אישור ממשרד הפנים או ביטוח לאומי לאחר לידה, יהיה זכאי לתו עד מלאת שנה להולדת ילדו. התו יונפק לאחר אישור הבקשה. תווים שהונפקו לפני תחילת האכיפה במקומות המיועדים לחניה, יוארך תוקפם, כך שהזכאות לשנה לא תיפגע.
ההחלטה על תחילת האכיפה התקבלה אחרי שבעירייה גילו בעקבות תלונות שהגיעו למוקד, כי תושבים מתעלמים מהסימון ותופסים את החניות הללו אף שאינן מיועדות עבורם.
"בחצי השנה האחרונה, קיבלנו פניות רבות מתושבים שמודים לנו על הקצאת החניות", סיפר המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, שיזם את הקצאת החניות. "ראינו שהחניות עונות על המענה שאליו כיוונו, הורים עם עגלות ונשים בהריון, שלעתים מגיעים עם ילדים קטנים חולים, והקירבה לקופת החולים מקלה עליהם במעט".
פורסם לראשונה: 08:15, 26.01.20