תושב ראשון לציון, רווק בתחילת שנות ה־40 לחייו, חסך כ־450 אלף שקל לאחר שזכה בהגרלה לדיור מוזל שיזמה העירייה ברחוב האבות בעיר. לטענתו, בשלב החתימה על החוזה לקבלת הדירה בה זכה, החליטה העירייה להקפיא את החתימה ובהמשך אף ביטלה את זכייתו, בטענה כי הוא חצה את גיל 40... בחודשיים. בעקבות כך החליט לעתור לבית המשפט.
1 צפייה בגלריה
(לא מבוגר מדי, צילום המחשה: שאטרסטוק)
מהתביעה עולה כי העירייה, בשיתוף שני יזמי בנייה, פרסמה הגרלה לרכישת עשר דירות במסגרת דיור בר השגה במחיר מוזל בפרויקט רחוב האבות בעיר. בחודש אפריל לפני כשנתיים, קיבל האיש הודעה על זכייתו בהגרלה, התייצב כנדרש במשרדי חברת היזמות ואף הפקיד המחאת ביטחון על סך 40 אלף שקלים. בהמשך בחר את הדירה המוזלת בהתאם לנוהל ההגרלה והתבקש להגיע בתוך כשבועיים למעמד חתימת החוזה. לטענתו, במהלך החתימה על החוזה התבקש להציג את תעודת הזהות - ואז גילו נציגי היזם שהוא בן 40 וחודשיים. היזם פנה להתייעצות עם גורמי העירייה וכיוון שלא התקבלה החלטה, הוחלט בשלב ראשון להקפיא את זכייתו ולאחר כשבועיים התבשר סופית על ביטול הזכייה.
בשלב זה שכר הגבר את שירותיה של עו"ד רעות פלדר ויחד עימה עתר נגד עיריית ראשון לציון שביטלה את זכייתו, בדרישה לחייב את העירייה להחזיר לו את הדירה שבה זכה. בעתירה נטען כי לא צוין תאריך לידה אחרון שממנו מנועים מועמדים להגיש בקשות, אלא מצוין רק טווח גילאים. לטענתם בפרשנות 'לשון העם', עד שמלאו לך 41, הנך בן 40. בתום שנתיים של דיונים משפטיים קבעה השופטת איריס רבינוביץ־ברון כי על העירייה לבטל את החלטה, לחזור בה מהביטול ולהעניק לו את הדירה המוזלת.
מהעירייה נמסר: "על פי תנאי המכרז, יכולים להשתתף בהגרלה מי שגילם בין 28 ל-40. הפונה לא עמד בתנאי שכן גילו עלה על 40. בשל מחויבותה של העירייה לבחון את ההצעות באופן שוויוני, היא ביטלה את זכייתו. העירייה מכבדת את פסק הדין ופועלת על פיו".