אם אתם מחפשים היכן מתגוררת המשפחה הגאה עם מספר הילדים הכי מרשים, כדאי לכם להתחיל בנס ציונה, בבית משפחת ויצמן: ערן הוא אב לשישה ילדים, חמישה מנישואיו הקודמים לדקלה, פלוס ילד משותף שנולד לפני שלושה חודשים לו ולבן זוגו כיום, מאיר אזולאי.
2 צפייה בגלריה
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
(צילום: יובל חן)
קראו גם:
ויצמן (39) הוא ספר ידוע ומוכר כבר שנים רבות. את אהבתו לעיצוב שיער גילה בגיל הנעורים ומאז הוא מתמיד בתחום. בגיל 19 התחתן עם אהבת נעוריו דקלה, לה היה נשוי במשך 15 שנה. במהלך השנים נולדו להם חמישה ילדים: שון (20), פריאל (15), שי לי (13), ינאי (9) ואוניל (8).

כשערן פגש את מאיר

עוד כשהיה נשוי, אחד מחבריו הטובים היה אזולאי (39), עובד בנמל אשדוד, שניהל באותה העת מערכת יחסים עם גבר. כאשר אהבתם של ערן ודקלה דעכה והם החליטו לפרק את החבילה, הפכו ויצמן ואזולאי לזוג.
זו היתה יציאה מהארון או שזה היה על השולחן כל השנים?
"גרושתי ידעה מהיום הראשון שאני אוהב גם נשים וגם גברים. אני דו־מיני, זה תמיד היה שם, זו לא היתה הפתעה, זו לא היתה הסיבה לגירושים, והם לא הגיעו רק ממני. היתה לי עם דקלה אהבה גדולה, היינו ביחד מגיל 15, התחתנו בגיל 19 ותמיד ידעתי שאני רוצה משפחה גדולה והרבה ילדים".
איך התמודדו הילדים עם המהפך שלך? ילדים הם עם אכזר.
"גם אני חשבתי ככה, אבל אני חמש שנים מחוץ לארון ואף אחד לא לעג להם. להיפך, כל אחד מהילדים שלי הוא מהמקובלים בכיתה בגלל סיפור החיים של אבא שיצא מהארון. אני חושב שהדור הבא של הילדים הוא בכלל דור שמקבל את הכל מהכל".
כשמאיר וערן הפכו לבני זוג, הם עברו להתגורר בסמוך לביתה של דקלה כדי להיות קרובים לילדים.
זה נשמע כאילו כולכם ביג האפי פאמילי, אבל בטח יש גם קשיים.
"נכון, לא טענתי מעולם שאנחנו משפחה אחת גדולה ומאושרת. אני אדם שמאושר בחלקו, אבל כמו אצל כולם, יש תקופות כאלה ואחרות וקשיים פה ושם, וכמובן שהיתה גם תקופת הקורונה, שבמהלכה - כמו אצל עוד הרבה משפחות נורמטיביות - לא היינו כלכלית בעננים. בסך הכל אנחנו משפחה מלוכדת ומאושרת שתומכים אחד בשני".

כל המשפחה מתחת לחופה

את מסיבת החתונה הגדולה שלהם ערכו ערן ומאיר בשנת 2020. מי שחיתנו אותם היו הבן הבכור שון ושתי חברות ילדות של ערן. מתחת לחופה עמדו לצידם חמשת הילדים. "היה רגע מרגש מאוד כששון נאם ודיבר", אומר ויצמן. "אלף איש הקשיבו והזילו דמעה".
למה היה חשוב לכם להתחתן?
"אמא שלי קיבלה את זה בקלות, יש לי גם עוד אח שהוא גיי. לאבא שלי היה קשה בהתחלה, הוא אדם דתי. בחתונה כולם תמכו בנו. היה חשוב לנו להראות ששני גברים יכולים לכבד את הדת ולחיות ביחד"
"מאיר ואני באים ממקום של דת, שנינו מאמינים בבורא עולם. באנו ממשפחות דתיות ואנחנו מניחים תפילין. היה חשוב לנו להראות ששני גברים יכולים לכבד את הדת ולחיות ביחד. לא עשינו טקס עם אלמנטים של דת ולא קראנו לזה חתונה, קראנו לזה מסיבת אהבה".
למרות שהם מגיעים ממשפחות דתיות, לדברי ויצמן, התייצבו שם כל בני המשפחה לצדם. "אמא שלי קיבלה את זה בקלות, יש לי גם עוד אח שהוא גיי. לאבא שלי היה קשה בהתחלה, הוא אדם דתי, אבל היום מאיר מבחינתו הוא החתן הכי אהוב שלו".
מאיר, לא פשוט להפוך פתאום ל"אבא" לחמישה.
"סיימתי זוגיות בת עשר שנים, התחלתי לצאת עם ערן והכל הרגיש טבעי. באתי ממשפחה מרובת ילדים ויש לי לא מעט אחיינים, כך שזה זרם בטבעיות, מה גם שישר התאהבתי בילדים והם בי. אני אבא שלהם לכל דבר. את ינאי ואוניל גידלתי מאז שהם בני שלוש".
להשלמת הזוגיות החדשה היתה חסרה רק הצלע השישית, המשותפת. ואכן, לפני שלושה חודשים הצטרף למשפחה רום, שאותו הביאו ערן ומאיר לעולם בהורות משותפת עם חברת ילדות של ערן, טלי, ובת הזוג שלה, נעמה.
אפשר לשאול מי האבא הביולוגי?
"בוודאי, מאיר. לי יש חמישה ילדים והכי רציתי בשבילו שיהיה אבא. הוא גם אבא לחלוטין לחמשת הילדים שלי. למעשה לרום יש שתי אמהות ושני אבות".
על ההתנהלות, שעלולה להיות נפיצה כשיש ארבעה הורים, אומר ויצמן: "בהורות משותפת מחליטים מה חשוב לכל אחד ומה פחות חשוב. אנחנו חברים טובים, חוזה הוא דבר נהוג בתחום הזה וכולם עושים אותו. הכל מוסדר מראש ואין מחלוקות, ואם יש, זה אפילו יותר יפה מזוגיות שהתפרקה, כי לא היתה אהבה ולא היה רומן. יש פה הבנה בסיסית שהדבר העיקרי הוא ששני הצדדים רוצים רק את טובת הילד".
2 צפייה בגלריה
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
(צילום: יובל חן)
משפחת ויצמן היא משפחה של גברים יפים ואמנם אסור עדיין לגלות איפה ואיך זה יקרה, אבל בקרוב תוכלו לראות אותם מככבים על המסך בסדרה שעוקבת מקרוב אחר החיים שלהם.
אתה מסתובב עם מצלמה בכל מקום?
"כן, בעבודה, בחיים, עם הילדים, היא כל הזמן איתי. הקדישו לנו פרק שלם בסדרה "המהפכה הגאה', ועכשיו הסדרה החדשה ממש תעקוב אחרי החיים שלנו".

דיכאון בימי קורונה

תחילת דרכו של ויצמן לא היתה קלה. הוא גדל בנס ציונה יחד עם ארבעת אחיו לזוג הורים עובדי התעשייה האווירית. לימודים לא היו בראש שלו. "ההורים שלי התגרשו בגיל צעיר ואמא שלי חלתה במאניה דיפרסיה", הוא אומר. "היה לי קשה בלימודים והיינו צריכים לשרוד. ילד שלא יושבים לו על הראש לא ילמד".
בגיל 14 הוא החל לעבוד במספרה כדי לסייע בפרנסת המשפחה. בשנות ה־20 לחייו, לאחר התמחות בלונדון, פתח עסק בארץ ועד מהרה הפך למטאור בתחומו ולחלק מהברנז'ה. בין לקוחותיו המפורסמות היו רומי אברג'יל, נטלי דדון, מיכל פוקס, ענבר פריהנטי ועוד.
למה החלטת לחשוף את החיים שלך?
"זה קרה בתקופת הקורונה, כשהכל נסגר. תמיד היו לי הרבה עוקבים באינסטגרם והייתי חושף בעיקר את הגוד לייף, אבא ואבא, חמישה ילדים, טיולים בחו"ל. ביום השלישי של הסגר חטפתי דיכאון. אמרתי, איך אני נשאר בקשר עם הלקוחות? הרחתי שמשהו לא טוב עומד לקרות. בעלי המשיך לעבוד מהבית. הסתכלתי על האינסטגרם והתחלתי לחשוף את הרגשות שלי. סיפרתי שאני בדיכאון ומשם הכל התגלגל. פתאום היו הרבה צפיות ו־30 אלף עוקבים, וזה רק הולך וגדל ונהיה מטורף".
מה אתה חושף שם?
"היתה לי עם דקלה אהבה גדולה, היינו ביחד מגיל 15, התחתנו בגיל 19 ותמיד ידעתי שאני רוצה משפחה גדולה והרבה ילדים. גרושתי ידעה מהיום הראשון שאני דו־מיני, זה תמיד היה שם, זו לא היתה הפתעה"
"הכל: מה אני עושה, מה אני חושב, מה קורה עם הילדים שלי ומה עובר עלינו. בהתחלה לא הבנתי כמה זה גדול. יום אחד סבלתי מחרדות ושיתפתי את העוקבים, ופה כבר היתה הפריצה הגדולה. מפורסמים תייגו ואז גם היה הפרק של 'המהפכה הגאה', שבו קיבלתי פרק שלם לצד פרקים שבהם השתתפו הראל סקעת, קורין אלאל ועברי לידר. היה באז מטורף ואז זה התגלגל לרעיון של צילום בסגנון 'מחוברים'".
איך הילדים מרגישים עם החשיפה הטוטאלית? איפה עובר הקו האדום מבחינתך - מה לא תסכים לצלם?
"הם ילדי רשת, יותר בלוגרים ממני. יש שניים שמאוד כמוני ואפילו יותר, עם המון עוקבים. יש שלושה שלא, ואף אחד לא דוחף אף אחד. אני דורש לראות מראש הכל, אני רוצה לראות מה הולכים לשאול את הילדים שלי, אם זה יביך אותם או לא, הם בכל זאת ילדים".
יש איזה קטע שצילמתם לסדרה החדשה – והוא ממש חזק בעיניך?
"כשרום נולד, מאיר ביקש ללכת לקבר של אמא שלו כדי להזמין אותה לברית. זה היה מרגש. בלידה של רום ובאותו יום בקבר, אלה שני המקרים שראיתי את מאיר בוכה. זה ריגש אותי מאוד".
מי שמלווים את המשפחה בצילומים הם שני בימאים ויוצרים, אריק סבג ועמית טרפוץ, ובקרוב גם נדע היכן הסדרה תשודר.
יש לך עוקבים שטוענים שאתה מנטור להורות.
"אני אבא גיי ואני מנטור להורות. מי שרוצה לראות איך מסתדרים עם שישה ילדים, שיתחבר לאינסטגרם שלנו. אני מארח בכל יום שישי 20 אנשים, אני הבשלן בבית. בתקופת הקורונה הערכתי פתאום את שעות העבודה, היה לנו זמן איכות אבל גם הבנתי שכל מה שבכיתי עליו לפני כן זו המתנה של החיים שלי".