"עכשיו היא המלאך השומר שלי באופן רשמי", אמר השבוע אלכס גולדברג מראשון לציון על אשתו אביטל, רגע אחרי ששוחרר מבית החולים. "היא הצילה את החיים שלי, זה ברור לגמרי".
1 צפייה בגלריה
בני הזוג רוזנברג
בני הזוג רוזנברג
בני הזוג רוזנברג
(צילום: ריאן)
קראו גם:
אביטל (64) פעילה חברתית מוכרת בעיר, המסייעת בין היתר לחיילים בודדים ונחשבת לדמות מרכזית ב"יחד למען החייל" בראשון לציון, עברה לפני כמה חודשים קורס החייאה מזורז בן ארבע שעות בלבד, אך ספק אם האמינה שאי פעם תידרש להשתמש בו.
"בשעה 23:30 שמעתי רעשים מחדר השינה וביקשתי מהבת שלי לבדוק אם זה הנחירות של אלכס", משחזרת אביטל את מה שאירע בערב יום שישי אחרי הארוחה המשפחתית. "הבת שלי אמרה שהיא לא שומעת שום קול. זה הדליק אצלי נורה אדומה ומיד ניגשתי לחדר השינה, שם מצאתי את אלכס שרוע על הצד, כולו כחול ומחוסר הכרה".
אביטל לא קפאה במקום, "מיד הסתערתי עליו והתחלתי פעולת החייאה. ניסיתי להיזכר בכל מה שלמדתי בקורס שעברתי לא מזמן. לא האמנתי שאני אצטרך להשתמש בזה, בטח לא על בעלי".
לדבריה, כל שנייה נראתה לה כמו נצח. "למעלה משתי דקות עשיתי לו עיסוי לב וזה הרגיש כמו חצי יום. כעבור כשלוש דקות הגיעו אנשי מד"א והמשיכו את ההחייאה יחד עם מכות חשמל. הם הוציאו אותו מהבית מחוסר הכרה אבל עם דופק חלש".
המשפחה מיהרה לבית חולים "תל השומר", שם עבר אלכס צינתור. "במשך ארבעה ימים הוא היה מורדם בטיפול נמרץ, מונשם ותחת טיפולים והשגחה, מבלי לדעת אם נגרם לו נזק", ממשיכה אביטל. "רק כעבור ארבעה ימים הוא התעורר ויכולנו לנשום לרווחה".
ביום ראשון השבוע שב אלכס הביתה, עדיין חלש מהחוויה שעברה עליו. "אני עוד לא מעכל. אני לא זוכר כלום אבל יודע שאשתי הצילה אותי. עכשיו אני מרגיש מצוין ברוך השם. כל בוקר אני מספר לה כמה אני אוהב אותה ועכשיו אני אומר לה את זה כפול".
בעקבות המקרה החליטה אביטל להקדיש מזמנה כדי לעודד כמה שיותר אנשים ללמוד החייאה, והיא מתכוונת לארגן אצלה בסלון קורסים בנושא. "אמרו לי שמה שהציל את אלכס זו מהירות התגובה שלי, הרופאים אמרו לי שבעלי כבר היה למעלה ומת למעשה ואני החזרתי אותו", היא אומרת. "חשוב שכולם יידעו לעשות החייאה, אף אחד לא יודע מתי הוא יזדקק לידע הזה".