כשליאור לוקסמבורג, תושב ראשון לציון, עבר דרך צבי פרנק וראה שם את השלט שמעיד כי תכף יחל שם פרויקט 'פינוי בינוי' הוא ניסה להיזכר כמה שנים השלט עומד שם. "כתוב שזה תכף יתחיל אבל אני זוכר את השלט הזה מתחילת שנות ה-2000 המוקדמות ולכן הייתי חייב לכתוב על זה". מבלי שהתכוון הפך הפוסט שלו בפייסבוק לויראלי עם אלפי תגובות ולייקים.
1 צפייה בגלריה
השלט הויראלי בראשון לציון. "לא האמנתי"
השלט הויראלי בראשון לציון. "לא האמנתי"
השלט הויראלי בראשון לציון. "לא האמנתי"
(צילום: ליאור לוקסמבורג)
"עברתי דרך רחוב צבי פרנק שבאזור התעשייה הישן וראיתי שם את השלט של הפינוי בינוי. נזכרתי שאת השלט הזה ראיתי מזמן, עוד כשהייתי נער צעיר, לדעתי הוא שם בערך 20 שנה וכשקראתי את הטקסט זה פשוט הצחיק אותי. זה משעשע שכתוב 'תכף מתחילים' אבל בפועל השלט זה נמצא שם כל כך הרבה שנים. חברים שלי התחתנו, הביאו ילדים לעולם והשלט הזה שמכריז כי תכף מתחילים בפינוי בינוי עדיין שם", הוא אומר בחיוך.
הסיפור של פרויקט הפינוי בינוי אכן החל בתחילת שנות האלפיים ובשנת 2012 אכן אושרה תוכנית לבניית 254 יחידות דיור חדשות אך בפועל השלט עדיין עומד שם ולא נראה שמהלך פינוי בינוי גדול התרחש במקום. "כשראיתי את השלט הרגשת צורך לשתף בהרגשה שלי, צילמתי ופרסמתי בפייסבוק תחת הכיתוב 'הייתי בן 13 כשהוקם השלט הזה. היום אני בן 42' זה כמובן בהגזמה. הלכתי לישון צהרים וכשקמתי מסתבר שהפכתי לכוכב רשת. הטלפון הסלולארי שלי היה מלא בהודעות ושיחות טלפון, מסתבר שמה שכתבתי עבר בראש של כל כך הרבה אנשים והפוסט הזה הפך לויראלי עם אלפי לייקים ועוד אלפי תגובות. מי היה מאמין שבדיחה על שלט כזה יעשה כל כך הרבה רעש".