סאגת הקמת בית חב"ד בשכונת נעורים נמשכת. "נודע לנו שלאחרונה שוב הוגשו כל מיני בקשות להיתרים שאנחנו התושבים מתנגדים להם", טוענת ג'נט לוי תושבת השכונה. "לפני עשרה חודשים הגשנו התנגדות אבל עכשיו עדכנו אותנו שהיא נעלמה, לא דנו בזה ופשוט הבנייה נמשכת".
1 צפייה בגלריה
בניין המריבה
בניין המריבה
בניין המריבה
(צילום: אבי מועלם)
המאבק נגד בניית המבנה החל לפני כמעט שלוש שנים, אז הבינו בשכונה שהמבנה האדום שניצב במרכזה עלול להפוך להרבה יותר מסתם בית כנסת. לדברי התושבים, נודע להם כי במקום מתוכננים לקום בית מדרש, אולם שמחות ובית תמחוי, והם הביעו חשש כי איכות חייהם תיפגע.
הרב אלי סגל שעומד מאחורי הקמת המבנה הכחיש בהזדמנויות שונות שזו כוונתו, אבל התושבים משוכנעים שמנסים לעשות מחטף מאחורי גבם.
"הגשנו התנגדות לפני עשרה חודשים ולא העלו אותה לדיון בכלל", טוען גם אריה לב, אחד ממובילי ההתנגדות. "לפני כחודש במהלך ישיבת הנהלת עיר ניסו שוב לתת את ההקצאה מחדש לעמותה בלי בכלל לפרסם וגם לתת להם היתרים לחריגות בנייה. יש לנו חשש גדול, כי אנחנו יודעים בדיוק מה יהיה שם. יגיעו כל יום אנשים רבים שלא קשורים לשכונה ויפגעו באיכות חיינו. אם זה היה רק בית כנסת אז אף אחד לא היה מתנגד, אולי אפילו היו תורמים, אבל זה לא המצב. אנחנו חוששים שיבצעו מחטף ויום אחד נגלה שיש לנו בשכונה מפלצת".
מהעירייה נמסר: "הוקצתה קרקע לבניית בית כנסת על פי הפרוגרמה של השכונה. בהתאם לנוהל הקצאות, הדבר פורסם בתקשורת הארצית והמקומית. לא התקבלו כל התנגדויות להמשך הקצאת הקרקע לעמותה. נבהיר, מדובר בבניית בית כנסת לזרם הספרדי והאשכנזי. כל טענה אחרת מקורה בשמועות ודיסאינפורמציה".