ראש העירייה לשעבר מאיר ניצן ורעייתו נעמי שהו בביתם בערב יום חמישי כשניצן החל להרגיש לא בטוב. "הוא אמר לי שהוא מרגיש כאבים וחולשה", מספרת נעמי למיינט ראשון, "לא היה לי זמן להילחץ, פעלתי כמו רובוט והזמנתי ניידת שח"ל. אחרי שעה כבר היינו בבית חולים ולאחר מכן בטיפול נמרץ שם הוא עבר צינתור. אני מודאגת ורק מחכה שהוא כבר יחזור לבית".
1 צפייה בגלריה
(מאיר ניצן | צילום: אבי מועלם)
בשבוע שעבר ציין ניצן, ששימש כראש העירייה במשך 25 שנים, את יום הולדתו ה-88. "החלטנו לא לחגוג" מספרת נעמי, "חיכינו לספטמבר כדי לחגוג יחד עם כל המשפחה את יום הנישואין ה-65 שלנו".
כעת היא משחזרת את הרגעים שבהם הבינה שמישהו אינו כשורה עם בעלה. "היינו בסלון בבית והוא סיפר שאינו מרגיש בטוב. הבנתי שקורה משהו ומיד התקשרתי למוקד ששאלו כמה שאלות ומיד שלחו אלינו ניידת. החובשים הגיעו, ביצעו בו טיפול ראשוני ויחד מיהרנו כולנו לבית החולים אסף הרופא. משם עברנו לטיפול נמרץ לאחר שאיבחנו שהוא תחת התקף לב ואז הוא עבר צינתור".
חששת מאוד למצבו?
"לא היה לי זמן לשקוע בעצב או בחרדה, פעלתי מאז כמו רובוט. עכשיו אני יכולה לספר שלא טוב לי עם המצב, אני רוצה אותו בבית אבל גם מודאגת מהמצב שלו. יש לו עוד טיפולים לעשות ובינתיים לא משחררים אותו חזרה. הצוות הרפואי עוד מתכנן לעשות כמה בדיקות, אבל העדיפו לא להעמיס עליו".
בשלב זה שוהה ניצן בבית החולים אסף הרופא, עדין במחלקת טיפול נמרץ, מה שגם משפיע על יכולת הביקור של נעמי. "אני יכולה להיכנס אליו שלוש פעמים ביום וגם זה לפרקי זמן קצרים. בערב כבר אני צריכה לחזור לבית ואסור לי להישאר איתו. כרגע מה שחשוב הוא שיתחזק ויצא מזה. אנחנו מודים על הדאגה אבל מבקשים שלא להגיע לבקר אותו ולתת לנו את הפרטיות".