מחממים להם את החורף: עובדות סוציאליות של מכבי חילקו בשבוע האחרון רדיאטורים לניצולי שואה בודדים בהן הן מטפלות על מנת שיעברו את גל הקור הצפוי בחום ובבטחה.
2 צפייה בגלריה
דואגים להם בחורף
דואגים להם בחורף
דואגים להם בחורף
(באדיבות 'מכבי')
מדי חורף אנו נחשפים לסיפורים קשים של קשישים הסובלים מקור כיוון שאין באמצעותם לרכוש אמצעי חימום לביתם. גפן טישלר, רעות מרצ'יני וחן יזהר גדרון, עובדות סוציאליות ממכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה שלוקחות חלק בתוכנית 'בידיים טובות', התקשו להישאר אדישות לנוכח המראות הקשים שנחשפו אליהם בחלק מביקורי הבית. מדובר בתכנית חדשה של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר, שנועדה לשפר את רווחתם של ניצולי שואה בודדים.
"לפני כחודש הגעתי לבקר ניצולת שואה ערירית וכשנכנסתי לביתה, מצאתי אותה יושבת על מיטתה, חבושה בכובע צמר ולבושה בבגדים חמים בניסיון לחמם את גופה שכן היה זה יום חורפי וקר מאוד", סיפרה גפן. "ישבתי איתה ושמעתי ממנה על שגרת יומה העוסקת בהישרדות וחיפוש מתמיד אחר מזון, חום וחברה. סיפורה נגע לליבי והתחלתי לחפש דרכים ומקורות שיוכלו לסייע לה".
גפן יצרה קשר עם נציגי חברת הייטק מהאזור שלאחר ששמעו ממנה על המקרה העצוב החליטו לתרום רדיאטורים לחימום הבית של קשישים. לצעד מרגש זה הצטרפה גם קבוצת נשים אנונימיות עם לב רחב, שתרמו תווי קנייה ושקית עם מוצרי מזון בסיסיים.
לפני מספר ימים שבה גפן לביתה של ניצולת השואה והעניקה לה רדיאטור ותלושי מזון כדי לעזור לה להתגבר על קשיי החורף. "כשהבאתי לה את מכשיר החימום והתלושים היא לא ידעה את נפשה מרוב אושר ולא הפסיקה להודות לי ולמערך העבודה הסוציאלית של מכבי", סיפרה גפן. "הפנים השמחות שלה היו בעצם כל התודה שאני צריכה".
2 צפייה בגלריה
דואגים להם בחורף
דואגים להם בחורף
דואגים להם בחורף
(באדיבות 'מכבי')
ס', אחת הקשישות שקיבלה את הרדיאטור, סיפרה שהיא התרגשה מאד מהמחווה. "התנור יעזור לי לעבור את החורף בשלום. זו מתנה שתיתן לי בריאות ותודה לכל מי שחשב לעזור לי. זה מחמם לי את הלב והנשמה".
התוכנית ייחודית למכבי שירותי בריאות ומאז החלה לפעול בקיץ 2019 הצטרפו אליה כבר כ-500 ניצולים שמקבלים מענה וטיפול שוטף.
רכזת תחום ניצולי שואה במחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, רוני עצבה: "העבודה שלנו היא שליחות ומטרתה לראות את צרכי המטופל , על כל היבטיו . לקשישים בכלל ולניצולי השואה העריריים בפרט, צריכים להיות אמצעי חימום מספקים בחורף ובוודאי תזונה הולמת. לכן, בתכנית 'בידיים טובות' אנו עושים ככל יכולתנו, בתוך מכבי ומחוצה לה, להושיט להם עזרה ואני מודה לכל מי שנתן יד ותרם אמצעי סיוע ברוחב לב".