השלטון המקומי בשיתוף פיקוד העורף, המל"ל, משרד הבריאות והחינוך וגורמי מקצוע נוספים משיקים כעת (רביעי 15:00) מערכת ייחודית לריכוז וניהול מידע בזמן אמת, כחלק מתובנות גל הקורונה הראשון והחוסר במידע שלא הועבר בזמן אמת.
4 צפייה בגלריה
השקת מערכת חמ"ל קורונה עירונית
השקת מערכת חמ"ל קורונה עירונית
השקת מערכת חמ"ל קורונה עירונית
(צילום: אבי איצקוביץ')
המערכת שתושק בעיריית ראשון לציון, מודיעין מכבים רעות וחדרה תכיל סט כלים חדשני ופורץ דרך שיהפוך לחלק אינטגרלי מההתמודדות הלאומית עם מגפת קורונה במקרה של התפרצות נוספת.
המערכת תהווה תשתית מידע ותעניק תמונת מצב עירונית, תספק מידע שיסייע לקטיעת שרשרת ההדבקה, איתור מוקדם של מוקדי התפרצות לצורך ליווי החזרה לשגרה.
בין המשתתפים מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ראש עיריית חדרה, אלוף במיל' ישראל זיו ועוד.
4 צפייה בגלריה
קינסטליך בהשקת החמ"ל העירוני
קינסטליך בהשקת החמ"ל העירוני
קינסטליך בהשקת החמ"ל העירוני
(צילום: אבי איצקוביץ')
במהלך הדיון הדגיש קינסטליך את הבעיה בהעברת המידע ואמר: "גיליתי בדיליי שיש סייעת בגן ילדים עם קורונה וזה אומר שיש בעיה שאני לא מהראשונים שידע על זה".
אלוף פיקוד העורף אורי גורדין: " כדי שאנחנו כפיקוד העורף נוכל להגיע בסופו של דבר לכל אזרח ואזרח ולמלא את משימותינו בעת חירום, אנחנו חייבים לעבוד בשותפות עם השלטון המקומי. המערכת שאנו מטמיעים היום היא מערכת שתאפשר לנו לייצר תקשורת רציפה במצבי חירום ולקבל תמונה מצב שלמה גם לפיקוד וגם לרשויות. אני מודה לכל המתנדבים, השותפים, התורמים והחושבים. עכשיו עלינו להערך לחירום ולגל שני של הקורונה, שאני מקווה שלא יגיע"
לדברי ישראל זיו אלוף במיל' המערכת תסייע לנהל את משבר הקורונה באופן הכי טוב. לאורך זמן אנו צריכים לדעת כמה שיותר מידע כדי להבין איך נלחמים בקורונה. המערכת תספק מידע שיסייע לקטיעת שרשרת ההדבקה, איתור מוקדם של מוקדי התפרצות לצורך ליווי החזרה לשגרה.
4 צפייה בגלריה
אלוף במיל ישראל זיו
אלוף במיל ישראל זיו
אלוף במיל ישראל זיו
(צילום: אבי איצקוביץ')
"עד כה המידע שהועבר אלינו, ראשי השלטון המקומי היה מועט וחסר", אמר ביבס, המשמש כיו"ר מרכז השלטון המקומי. "לכן מצאנו לנכון לייצר שיתוף פעולה של כל הגופים הרלוונטיים שמאפשרים לנו, ראשי הערים לקחת אחריות על ריכוז המידע והשמשתו בניהול המשבר. הנתונים ישמשו אותנו, ראשי הערים, ברמה היומיומית בתהליכי קבלת החלטות, וידוא קיום הנחיות וחלוקת משאבים עירוניים. הכוונה היא שנתונים רלוונטיים יונגשו לציבור, ישפרו שקיפות ויעודדו את הציבור לשמור על ערנות ועל ההנחיות כל הזמן".
4 צפייה בגלריה
החמ"ל החדש
החמ"ל החדש
החמ"ל החדש
(צילום: עודד קרני)
"נגיף הקורונה עדיין כאן" הוסיף רז קינסטליך, "לצערי מרבית התחזיות מדברות על כך שבסתיו הקרוב נעמוד בפני התפרצות נוספת. לכן עלינו ראשי הערים להיות מוכנים וערוכים לשמור על הערים שלנו בריאות ונקיות ולנטר בזמן אמת סימנים להתפרצות ראשונית. השליטה במידע והנתונים חייבת להיות אצלנו על מנת שנוכל להציג פתרונות בזמן באמת. בסוף התושבים פונים אלינו ומצפים לקבל מאיתנו פתרונות ולא מהמדינה".
הפיילוט מוטמע בימים אלו בשלושת הערים ובהמשך יורחב לערים ומועצות נוספות.