הבילוי בסופרלנד שינה את חייהם של בני משפחה מהאזור. לפי תביעה שהגישו בימים האחרונים לבית משפט השלום בראשל"צ באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, עולה כי לפני כ-5 שנים, בהיותה בת שלוש עלתה למתקן הקרוסלה המיועד לילדים בגילאי 2-7. כשהמתקן החל לפעול נפלה ממנו,ונאלצה לספוג מכות מהמתקן שוב ושוב בזמן שהמתקן עדיין פועל.
1 צפייה בגלריה
המתקן בסופרלנד
המתקן בסופרלנד
המתקן בסופרלנד
(צילום: פרטי)
הוריה פינו את הפעוטה לביה"ח "וולפסון" ובחדר המיון אובחן כי היא סובלת משבר בעצם הבריח בכתף ימין וחבלות בפניה ולכן אושפזה במחלקת כירורגיה ילדים. בבדיקה שנערכה לאחר שחרורה מביה"ח, נמצא כי היא סובלת מנגעים בצוואר ובבטן ומצלקת באורך כ-5 ס"מ בכתף ימין.
בכתב התביעה נטען שמומחה לכירורגיה אורתופדית אשר בדק לאחרונה את הפעוטה מטעם התביעה, קבע כי למרות הזמן הרב שעבר, הילדה עדיין סובלת מכאבים בעצם הבריח עם הגבלה בתנועות וכאבים בצוואר וגירודים באזור הצלקת בכתף ימין. בעקבות הממצאים המומחה קבע כי הילדה סובלת מנכות לצמיתות בשיעור של 15 אחוזים בגין מגבלות התנועה, הפגיעה בעצם הבריח, בליטה וקרע ברצועה במפרק הצוואר.
בא כוחן של הילדה והוריה, עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף, טוען בתביעה כי בעלי הסופרלנד התרשלו בין היתר בכך שלא צפו התאונה, לא זיהוי את גורמי הסיכון ולא פיקחו על הילדים הצעירים במתקני הסופרלנד.
לדבריו, בגילאי 2-7, הילדים זקוקים להשגחה צמודה, לכן היעדר התערבות הולמת בזמן אמת מצד אחראי בטיחות המתקן, הביא להתרחשות התאונה שהייתה יכולה להימנע.
עוד נטען כי לפני התאונה הילדה הייתה מלאת שמחת חיים, חברותית ונמרצת. כתוצאה מהתאונה, היא הפכה למוגבלת הזקוקה לעזרה ופחתו הנאות חייה באופן מהותי.
בתביעה הילדה והוריה דורשים לקבל פיצוי עבור כאב וסבל, עזרת מצד ג' עזרה סיעודית צמודה, הוצאות רפואיות ועבור הפסדי שכר ופנסיה להוריה, סכום המוערך במאות אלפי שקלים.
תגובת הסופרלנד תתפרסם כשתתקבל.