ששון במוזיאון: זוגות רבים שאירוע החתונה שלהם בוטל עם תחילת התפשטות נגיף הקורונה, קיוו לקיים את אירוע צנוע בבית או בבית כנסת מקומי, אולם גם התכנית הזו נגוזה. החמרת המגבלות על ידי משרד הבריאות, אשר אוסרות קיום תפילה, חתונה או מנהגי אבלות במקום סגור, הביאו את עיריית ראשון לציון להציע פתרון יצירתי - חתונה ברחבת המוזיאון העירוני.
1 צפייה בגלריה
בונים חופה ברחבת המוזיאון
בונים חופה ברחבת המוזיאון
בונים חופה ברחבת המוזיאון
(צילום: עיריית ראשון לציון)
על פי המגבלות, בחתונה יכולים להשתתף עד 20 איש ובלבד שיהיו בשתי קבוצות של עשרה אנשים. זאת כאשר כל קבוצה רחוקה אחת מהשנייה בחמישה מטרים. העירייה תעמיד לזוג די ג'יי ורב מחתן.
לצורך הקמת החופה במוזיאון, התגייסו גם החברה העירונית והמועצה הדתית לסייע לזוגות לקיים את מצוות טקס ״חופה וקידושין״. בנוסף, העירייה תבצע תיאום מול כל המקוואות ברחבי העיר לטובת הכלה. "אומרים שמבחינה הלכתית התאריך הזה נקבע לנו מראש ולא כדאי לדחות אותו, לכן אנחנו נתחתן על פי התאריך הזה ואחר כך, שהמצב ישתפר, נתחתן באולם", הסבירה שני אליעדי (29) שצפויה להתחתן בקרוב.
המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, המתאם את הנושא, אמר: "אם יש משהו בימים האלו שמסמל את המשך החיים למרות הכל- זה חתונה בין בני זוג. זו הדרך שלנו להראות שלמרות הכל אנחנו מממשיכים את חיינו, מתחתנים, מקימים משפחה ומביאים לעולם דור חדש. כולנו תקווה לימים טובים יותר, בינתיים אנחנו כאן עבור תושבי העיר, מאפשרים להם לממש את נישואיהם ולהתחיל את חייהם כזוג נשוי. אני מודה לראש העירייה ולמועצה הדתית שהתגייסו לעניין".
בעירייה מבקשים מכל הנוכחים שצפויים להשתתף, לשמור מרחק של שני מטרים אחד מהשני. אדם שמשתעל מכל סיבה או סובל מחום- יימנע מלהשתתף בטקס. כל המשתתפים ישטפו ידיים בסבון ו\או בחומר מחטא לפני ואחרי הטקס. כמו כן נמסר כי יש להימנע מלחיצת ידיים ומלנשק ספר תורה ומזוזות. בעירייה מדגישים כי החתונות מתקיימים בכפוף להגבלות הקיימות ויש להתעדכן בכל עת שיוחמרו ההגבלות.
זוגות המעוניינים לקבל פרטים נוספים ולתאם טקס חופה וקידושין ברחבת המוזיאון, יכולים להשאיר הודעת וואטסאפ בטלפון 054-8033293.
פורסם לראשונה: 17:07, 29.03.20