מצוקת החנייה בראשון לציון מעיקה גם עליכם? בשורה טובה: בקרוב העירייה תכשיר מקומות נוספים עבור התושבים. לאחרונה ערך מחזיק תיק התחבורה חבר המועצה איציק אבשלומוב בדיקה מקיפה בראשון לציון וגילה שמוניות רבות לא משתמשות במקומות העגינה שלהם בשל המעבר לעבודה עם אפליקציות. "בעקבות זאת התברר לי שיש מקומות חנייה רבים לתושבי העיר שאפשר להשמיש, מהלך שאני מבצע בימים אלו".
1 צפייה בגלריה
תשלום על חנייה
תשלום על חנייה
תשלום על חנייה
(צילום: שאול גולן)
הבדיקה העלתה כי בעקבות התפתחות האפליקציות של המוניות כמו "גט", "הובר" ועוד, רבים ממפרצי החנייה המיועדים למוניות עומדות ללא שימוש. "בראשון לציון ישנם עשרות מוקמות חנייה הסמוכים לתחנות מוניות והם שימשו כתחנת עגינה והמתנה של הרכבים עד לקבלת קריאה של סדרן המוניות בדרך אל הנסיעה הבאה", סיפר אבשלומוב שערך סיור בעיר.
"מאז ההתפתחות הטכנולוגית המוניות עוברות מנסיעה לנסיעה שהם מקבלים דרך המכשיר נייד שלהם וכמעט אין להם צורך להגיע לחנייה בתחנת המוניות. הדבר הזה יצר מצב של עשרות מקומות חנייה שאין בהם שימוש. העברתי מכתב למשרד התחבורה ובו עדכנתי על המצב הנוכחי וכבר בימים הקרובים אני אערוך את השינוי".
בנוסף לכך, בישיבת ועדת התחבורה האחרונה בשבוע שעבר אושרו כמאתיים מקומות חנייה לאחר סקר ומיפוי של כלל המקומות בעיר. "עשינו בדיקה שלא עשו עד היום, מצאנו מקומות נטושים שהיו צבועים באדום לבן שלא בצדק, חניות נכים ללא רישיון ועוד והצלחנו להכשיר מאתיים מקומות שכבר בקרוב יהפכו לכחול לבן עבור תושבי ראשון לציון", אמר אבשלומוב.