המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (יום א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום חמור נגד 9 נאשמים, רובם תושבי בת ים, בעבירות של ארגון וניהול הימורים, הלבנת הון ועבירות מס.
כתב האישום מגולל מסכת עובדתית רחבה של ארגון הימורים שפעל באמצעות אתרי הימורים שונים ברשת האינטרנט בין השנים 2017–2012.
2 צפייה בגלריה
הוחרמו מחשבים ומכונות מזל
הוחרמו מחשבים ומכונות מזל
מכונות מזל
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי הפרטים, בראש ארגון ההימורים עמד תושב בת ים ד"ק, יחד עם 7 נאשמים נוספים גם כן תושבי בת ים: י', ק"מ, ב"א, מ"ג ("הקטן"), ש"א וד"א, ומ"ג ("הגדול") תושב ראשון לציון, יחד עם העבריין י"ש ("עקא") וא"א (עד המדינה בתיק 1131, המתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העבריין מוטי חסין ואחרים). ארגון ההימורים גלגל בתקופת פעילותו עשרות מיליוני שקלים, והפיק לחברי הארגון רווחים שנעו בין 500 אלף שקלים ל-1.3 שקלים לשבוע.
על מנת להסתיר פעילות זו, פעלו הנאשמים בדרכים מתוחכמות להסוואת חברי הארגון, כשהשתמשו בשמות קוד שונים ("משקפיים", "כיפה" ועוד) כאשר חלוקת הרווחים נעשית בחדרים שנשכרו בבתי מלון שונים בהתראה קצרה לחברי הארגון. כמו כן, על מנת להסוות את כספי ההימורים, השתמשו בצ'יינג'ים שונים באמצעות אנשי קש.
על פי הפרקליטות, בביתם של חלק מהנאשמים נמצאו סכומי כסף מזומן בערך של מיליוני שקלים, במקומות ובמטבעות שונים.
2 צפייה בגלריה
(המחשה: ShutterStock)
מכתב האישום עולה כי ראש הארגון תושב בת ים, הסתיר מאות אלפי שקלים, מכספי ההימורים, בכך שרכש רכב יוקרה מסוג פורשה, אך לא רשם אותה על שמו, על מנת להסתיר את רווחי ארגון ההימורים שבניהולו.
אחד הנאשמים (מ"ר), היה הבעלים של צ'יינג' ברחוב בן גוריון בבת ים, בשם "אקסקש בע"מ", דרכו הולבנו כספי ההימורים בהיקף של למעלה 16 מיליון ש"ח.
ב' מואשם בכך שסיפק שירותי מטבע שונים תוך הסתרת זהותם של הגורמים המעורבים, ונמנע מדיווח כדין על העברות כספים, שנעשו ללא זיהוי מלא של מקבלי השירות.
בנוסף הואשמו הנאשמים בעבירות מס שונות בכך שלא דיווחו על רווחיהם העצומים למס הכנסה ולא שילמו על כך מס כדין.
התיק נחקר על ידי כח המשימה המיוחד למאבק בהימורים באינטרנט, היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) יחד עם היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.