חשד להרעלת חתולים. במיינט חולון מדווחים כי תושבים המתגוררים בסמוך לנופשונית, ברחוב דוד צדוק, מתלוננים לאחרונה כי מספר פגרי חתולים נמצאו בסמוך לגדר המקום והעלו חשד כי החתולים לא מתו באופן טבעי, אלא הורעלו על ידי אדם שנוכחותם הפריעה לו. לטענת התושבים, חלק מהפגרים שייכים לחתולים שמוכרים באזור ושרק לאחרונה נראו בריאים ונמרצים מחטטים בפחי האשפה, דבר שהעלה חשד כי מישהו ניסה לגרום להם נזק במזיד. התושבים פנו לחבר מועצת העיר מיקי בוזגלו, שבחן את הנושא ואף פנה לווטרינר העירוני אך לטענתו לא קיבל מענה. מעיריית חולון נמסר בתגובה: "פנייתו של חבר המועצה תיענה ישירות. יש לציין כי במוקד העירוני לא התקבלו דיווחים על תמותה חריגה של בעלי חיים באזור זה. מתחילת חודש פברואר התקבלה במוקד תלונה אחת בלבד על הימצאות פגר. כאשר עולה חשש להרעלת בעלי חיים יש לדווח לשירות הווטרינרי העירוני (באמצעות המוקד העירוני), על מנת שהפגר יישלח לבדיקת מעבדה לשם בירור סיבת המוות".
5 צפייה בגלריה
הילדים מתנסים ב"שחמטק"
הילדים מתנסים ב"שחמטק"
אחד החתולים שהורעל
(ברוך בן הרוש)
במיינט בת ים מדווחים כי תושב העיר (54) הגיש בימים אלה תביעה נגד קניון בת ים. לטענתו, חוסר תחזוקה וגרם מדרגות מסוכן גרם לפציעתו הקשה, שממנה הוא מתקשה להתאושש. לדבריו, עד היום, כשנתיים וחצי לאחר התאונה, הוא עדיין זקוק למשככי כאבים ונעזר בקנאביס רפואי. לדברי עוה"ד קראוס, המייצג את התובע, הסביבה הסמוכה לשער היציאה הייתה מסוכנת ולא מתוחזקת, עם שברים בריצוף ומפגעים נוספים. בנוסף, המקום היה חשוך באופן שהקשה להבחין במפגעים במקום. כתוצאה מכך, ולפי כתב התביעה, עף הגבר והתגלגל על פני רמפות מוגבהות עד אל מחוץ לשער היציאה, תוך שהוא נופל על הכביש ממש. בעקבות הנפילה נחבל הגבר קשות בחלקי גוף שונים ובמיוחד בידו השמאלית. האיש אושפז במחלקה האורתופדית, ועבר ניתוח לקיבוע פנימי של השבר תחת הרדמה כללית. ידו גובסה, אך למרות הניתוח, לטענתו המשיך לסבול מכאבים עזים ומגבלות בתנועה. מאז התאונה ועד היום עבר האיש סדרת טיפולים ארוכה של פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, נבדק במרפאות כאב ובמרפאה אורתופדית, עבר מספר ניתוחים בידו שנפגעה, ומתהלך עם סד מיוחד, אך ללא שיפור משמעותי במצבו. על פי התביעה, כיום נוטל הגבר משככי כאבים וקנאביס רפואי על מנת להקל על כאביו, ונבצר ממנו להמשיך לעסוק בעבודתו הפיזית, הדורשת גם נהיגה ממושכת ונשיאת משאות כבדים. מומחה רפואי בתחום האורתופדיה שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי שיעור נכותו המשוקלל של הגבר עומד על 25% - בשל מגבלותיו השונות ביד. מקניון בת ים נמסר בתגובה: "מכיוון והנושא נידון בבית המשפט התייחסותנו תינתן שם".

5 צפייה בגלריה
(קניון בת ים | צילום: קובי קואנקס)
סערה בקרית ים. הורים מבית הספר 'עלומים' הפגינו בתחילת השבוע בכניסה לבית הספר במחאה על זימון מאבטח בית הספר מזה כ-20 שנים לשימוע לפני פיטורים. בשבוע שעבר קיבל מאבטח בית הספר, דוד בן אבו בשנות השישים המאוחרות לחייו זימון לשימוע לפני פיטורים. זאת, בעקבות תלונות שנתקבלו מצד מנהלת בית הספר, לורט פייטלוביץ.  לטענת ההנהלה, הורים התלוננו שבן אבו צולם כאשר הוא ישן בכניסה לבית הספר. כמו נטען, כי הוא הכניס את חבריו לבית הספר שישבו איתו בעמדת השמירה, למרות ההנחיה שלא להכניס אנשים זרים לבית הספר ועוד. אלא שלטענת ההורים, מדובר בהתנכלות לשומר על ידי הנהלת בית הספר. לאור זאת, בתחילת השבוע, רבע שעה לפני תחילת הלימודים, התכנסו עשרות הורים בכניסה לבית הספר על מנת למחות על הכוונה לפטרו. במהלך הארוע נשאו מספר הורים דברים. "באנו לתמוך בו ולתת לו את האהבה שלנו. הוא הסבא של הילדים שלנו. הוא מכיר כל הורה כל ילד", אמרה אחת האמהות למיינט קריות. "הוא מאבטח בבית הספר כבר שנים רבות", אמרה אם אחרת. "כולם אוהבים אותו ומכירים אותו. כשילד שוכח את הכריך שלו, הוא נותן לו את שלו. הוא יושב שם שעות בחום ובקור ושומר על הילדים שלנו."בתקופה האחרונה הוא נדרש לעשות את המטלות של אב הבית שעזב. אנחנו חושבים שזו התנכלות נטו. אין כל סיבה אחרת לעשות זאת". אם אחרת טענה שהם לא ישאירו את הילדים בבית ספר אם בן אבו יפוטר.
5 צפייה בגלריה
"הוא הסבא של הילדים שלנו", המחאה למען המאבטח
"הוא הסבא של הילדים שלנו", המחאה למען המאבטח
"הוא הסבא של הילדים שלנו", המחאה למען המאבטח
(צילום: פרטי)
בשבוע האחרון במסגרת 'יום קהילה', כחלק מתוכנית 'מסע ישראלי' בו השתתפו הגיעו תלמידי תיכון 'אביב' מרעננה לעיר באר שבע, להתנדב בכל רחבי העיר בדגש על פעילות קהילתית. במיינט רעננה מסבירים כי מטרת הפעילות במהלך המסע היא העצמת תחושת הרגישות של המשתתפים כלפי הסובבים במעגלים השונים בחייהם, במטרה לעורר תחושת אחריות חברתית, יציאה מפסיביות לאקטיביות, ממצב של הימנעות למצב של פעולה.
5 צפייה בגלריה
תלמידי רעננה מתנדבים בבאר שבע
תלמידי רעננה מתנדבים בבאר שבע
תלמידי רעננה מתנדבים בבאר שבע
(צילום: צוות מסע ישראלי)
פעילות ההתנדבות של בני הנוער התקיימה בכל רחבי העיר, בארגוני חסד, רווחה, בין השאר התנדבו ב'בית סקנדינביה' שהוא מרכז יום לקשיש, בסניף המקומי של 'עמותת שווים' לשיקום תעסוקתי לפגועי נפש, בבית אבות 'נווה שבא', במרכז יום לקשיש 'מועדון שושנים', בבית אבות 'אורות הנגב', בבית אבות 'נווה שבא השלום', בבית אבות סיעודי 'איתנים', בעמותת 'מגדל אור' לעיוורים, וב'צעד קדימה' גני ילדים לחינוך מיוחד.
"אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים כי הם מסייעים לפתח את הדמיון. אני חושבת שאני בבעיה, כי אני גרה רחוק מהספרייה העירונית. הייתי רוצה לפתוח ספריה שכונתית, בשכונה שבה אני גרה ואני אעזור לקדם את אהבת הקריאה ואדאג לתרומות של ספרים". כך כתבה יהל שרון, תלמידת כיתה ד' בבית הספר תל"י בהוד השרון לראש העירייה אמיר כוכבי והוא הרים איתה את הכפפה. במיינט הוד השרון סיפרו כי השבוע חנכו יהל שרון ואמיר כוכבי את הספרייה הקהילתית בשכונה שלה, שהוקמה בתוך תא טלפון ישן של בזק, זאת כחלק מפרויקט של הסבת תאי טלפון ישנים לספריות קהילתיות ברחבי העיר.
5 צפייה בגלריה
יהל שרון ואמיר כוכבי
יהל שרון ואמיר כוכבי
יהל שרון ואמיר כוכבי
(צילום: עיריית הוד השרון)