שלוש פעמים ביקרה צעירה בת 33, אם לתינוקת, בחדר המיון של 'שמיר־אסף הרופא' והתלוננה שהיא סובלת מאיבוד הכרה, בחילות, הקאות וכאבי ראש חריגים. למרות זאת, כך היא טוענת, היא לא נבדקה על ידי נוירולוג ולא נשלחה להדמיית סי.טי ראש.
1 צפייה בגלריה
בית החולים 'שמיר אסף הרופא'
בית החולים 'שמיר אסף הרופא'
בית החולים 'שמיר אסף הרופא'
(צילום: אבי מועלם)
בכתב תביעה שהגישה הצעירה לבית משפט השלום בירושלים היא טוענת כי רק בביקורה השלישי במיון, היא נבדקה על ידי רופאה נוירולוגית. עוד נטען כי על אף בקשה להדמיית סי.טי ראש, נענתה בביטול כי 'מדובר במיגרנה ואין כל סיבה לדאגה'.
בביקורה הרביעי בחדר המיון, שלושה שבועות לאחר ביקורה הראשון שם, בעוד היא ממתינה לטיפול, הצעירה איבדה את הכרתה, החלה לפרכס וסבלה מתחושת הירדמות של פלג גופה הימני. לאחר שהורדמה והונשמה הוחלט לראשונה לבצע סי.טי ראש, אז התברר כי היא סובלת מ־CVT – פקקת ורידים נרחבת במוחה (קרישי דם). לאור מצבה הועברה ל'איכילוב' כדי לבדוק אפשרות לביצוע צנתור מוח.
לטענת האם, הרופאים המטפלים הסבירו לה כי אם באחד משלושת ביקוריה הראשונים בשמיר־אסף הרופא היו מבצעים סי.טי מוח, היה אפשר לגלות את הפקקת ולטפל בה לפני שנגרם נזק בלתי הפיך.
בא כוחה של האם, עו"ד שי ניסן־גבאי, טוען בתביעה תוך שהוא מסתמך על חוות דעתו של מומחה נוירולוגי, כי הנזק נגרם כתוצאה מהתרשלות רופאי המיון בבית חולים שמיר־אסף הרופא.
עוד נטען בתביעה, כי לפני התאונה האם עבדה כנציגת לקוחות בחברה גדולה, פרנסה את משפחתה, טיפלה בבתה הפעוטה וניהלה את משק הבית, אך מאז הפגיעה היא אינה יכולה לשוב לעבודתה ומתקשה לטפל בבתה, כיוון שאינה מסוגלת להפעיל את ידה השמאלית. כמו כן נטען כי היא סובלת מירידה בשמיעה, חרדה ודיכאון, ובשל חשש להחמרה, נאסר עליה גם להיכנס להריון.
האם תובעת לפסוק לה פיצוי של עד 2.5 מיליון שקל.
מהמרכז הרפואי נמסר: "כתב התביעה הגיע אלינו לאחרונה, אנו לומדים אותו ומפאת חסיון המטופל, נשיב בערכאות המתאימות".