הקיץ אוטוטו מגיע, ואין כמו גלידה או קרטיב ביום חם כדי לרענן את הגוף ואת הנפש.
3 צפייה בגלריה
לאכול גלידות בלי להשמין
לאכול גלידות בלי להשמין
לאכול גלידות בלי להשמין
(צילום: shutterstock)
אנחנו מוצפים מכל עבר במגוון מפתה של של שלגונים וגלידות, וכולם נראים מגרים מאוד, אבל מעליהם מרחפת נורת האזהרה האדומה: טעים אבל משמין!
אז איך אפשר לשלב את הגלידה בתפריט היומי מבלי לשלם קנס של עלייה במשקל? איך ניתן לבצע בחירה נכונה מהקריר והכייפי הזה בלי לקלקל את הדיאטה?
הנה כמה כללים חשובים שיעזרו לכם להצליח לבחור נכון:
שומן או פרי
גלידה המבוססת על פירות נראית אולי פחות משמינה, אבל מה שמשפיע על כמות הקלוריות הלא מבוטלת שבה היא תכולת הסוכר הגבוהה: 100 גרם של גלידת סורבה מכילה כשש כפיות סוכר.
ניתן למצוא גלידות או שלגוני סורבה ללא תוספת סוכר והם דל בקלוריות.
שמנת ושומן צמחי
גלידות המבוססות על שמנת או על שומן צמחי הן לרוב בעלות מרקם כבד יותר ומכילות אחוזי שומן גבוהים וסוכר. לכן לרוב הן בעלות כמות הקלוריות הגדולה ביותר.
3 צפייה בגלריה
יש שלגונים עשירים מאוד שיכולים להכיל קרוב ל-300 קלוריות
יש שלגונים עשירים מאוד שיכולים להכיל קרוב ל-300 קלוריות
יש שלגונים עשירים מאוד שיכולים להכיל קרוב ל-300 קלוריות
(צילום: shutterstock)
יוגורט
בגלידות על בסיס יוגורט יש לרוב אחוזי שומן נמוכים יותר לעומת גלידות אחרות. בחלקן יש סוכר וחלקן ללא תוספת סוכר, אלא עם ממתיק מלאכותי. אז שימו לב מה אתם מכניסים לפה.
פרווה
גלידות פרווה אינן מבוססות על מוצרי חלב או שמנת, אך יכולות להכיל כמויות שונות של שומן צמחי. לכן חשוב לקרוא ברשימת הרכיבים את הרכב הגלידה ולבדוק בטבלה התזונתית את כמות השומן והסוכר במזון.
פרוזן
את גלידות הפרוזן יוגורט ניתן בדרך כלל להרכיב בגלידריות. לרוב בסיס היוגורט הוא בעל אחוזי שומן נמוכים. יש בסיס עם תוספת סוכר ויש כאלו שהן ללא סוכר (צריך לברר בגלידריה).
קראו גם:
מה שמספק את רוב הקלוריות בגלידות האלו הן התוספות שאנחנו בוחרים. במקום שוקולד מסוגים שונים, חלבה או סוכריות גומי , אפשר לפנק את הגלידה בפירות טריים, בתוספות של אגוזים שונים.
אפשר גם בקוקוס מגורד – אבל במידה כמובן. זכרו: כל כף קוקוס או אגוזים מכילה כ-50 קק"ל לפחות.
מקור נוסף לשומן או סוכר בגלידות הפרוזן יוגורט הם הרטבים והסירופים איתם מקשטים את המנה. ותרו עליהם או בקשו כמות ממש קטנה.
3 צפייה בגלריה
תכננו את אכילת הגלידה. שבו ותיהנו ממנה כפינוק יומי
תכננו את אכילת הגלידה. שבו ותיהנו ממנה כפינוק יומי
תכננו את אכילת הגלידה. שבו ותיהנו ממנה כפינוק יומי
(צילום: shutterstock)
קרטיב
בבחירה בין הקרטיבים השונים הקיימים, העדיפו קרטיבים פשוטים. יש להם יתרון: הם לא גדולים, הם מתוקים, טעימים ומרעננים, ומכילים כ-80 קלוריות ליחידה.
הקרחונים ללא תוספות של סוכר מכילים כמות קלוריות קטנה של כ-18 קק"ל ליחידה וגם אנשים ששומרים על תזונת דלת פחמימות יכולים ליהנות מהם.
לעומתם יש שלגונים עשירים מאוד המבוססים על גלידות שמנת ותוספות של שוקולד איכותי או סוכריות ועשויים להכיל קרוב ל-300 קלוריות ליחידה! לא הרגשנו בכלל ואכלנו כמעט ארוחת צהריים בליקוק תמים של שלגון.
אריזה משפחתית
כשקונים הביתה אריזות משפחתיות של גלידה, אל תאכלו ישירות מהקופסה.
הוציאו לקערית את הכמות המתאימה לכם והחזירו את האריזה למקפיא. כך תוודאו שלא אכלתם יותר ממה שמומלץ עבורכם.
המוצרים הנמכרים כיחידות בודדות מאוד מקלות ומאפשרות לשמור על כמות קלוריות מדודה.
בלי הסחות דעת
כשמקדישים למזון תשומת לב וקשב, נהנים ממנו יותר. כשלא מתכננים ואוכלים בספונטניות, זה מסתכם בכמויות גדולות יותר.
כדי ליהנות מהגלידה, כמו מכל מזון אחר שאנו אוכלים, רצוי לאכול אותה ללא הסחות דעת של מסכים, ספרים או תוך כדי עשייה של דברים אחרים.
כשמקדישים את הזמן להנאה מהאכילה, פתאום מגלים שכמות קטנה יותר עונה על הצורך, מה שלא קורה בדרך כלל באכילה בהיסח הדעת.
שבו ותיהנו
כשאנו משלבים בתזונה מזון שאנו אוהבים, ולא מרגישים שנגזר עלינו לוותר עליו, זה עוזר לנו לשמור על תזונה נבונה ובריאה כשגרה.
אז כן, בהחלט אפשר לשלב בקיץ גלידה או שלגונים כחלק מהתפריט השבועי. תכננו מתי אתם אוכלים אותה ושבו ותיהנו ממנה כפינוק יומי .
ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית , B.Sc , R.D בחלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא