הווידוי החושפני של הדוכסית מייגן מרקל בדבר ההפלה הטבעית שעברה פורסם בשבוע שעבר בטור שכתבה בניו יורק טיימס.
3 צפייה בגלריה
הווידוי של מייגן מרקל
הווידוי של מייגן מרקל
הווידוי של מייגן מרקל
(צילום: shutterstock)
הכנות והכאב שעלו ממנו הצליחו להציף נושא שלא מרבים לדבר עליו: הפלות טבעיות שגובות חיים חדשים ומתרחשות בשכיחות של 15-20 אחוז מכלל ההריונות הידועים. אחוז ההפלות הטבעיות גבוה יותר בנשים שחצו את גיל 30.
בחרתי להתמקד בסיבות להפלה בראייה הסינית ובדרכי מניעתן באמצעות צמחי מרפא ותזונה מתאימה.
לנשים הסובלות מהפלות חוזרות מומלץ יהיה לאמץ ראייה אלטרנטיבית זו, הכוללת שימוש בצמחים מהרפואה הסינית והאירוודית. אלה ידועים בסגולתם למניעת הפלה הודות ליכולת לעודד את זרימת צ'י הגוף, חיזוק צ'י הכליות והזנת הדם. יכולות אלו מחזקות את הרחם ומאפשרות הליך של היריון תקין ובטוח.
3 צפייה בגלריה
ברפואה הסינית הפלה הינה ביטוי להיעדר איזון במערכות הגוף
ברפואה הסינית הפלה הינה ביטוי להיעדר איזון במערכות הגוף
ברפואה הסינית הפלה הינה ביטוי להיעדר איזון במערכות הגוף
(צילום: shutterstock)
שני צמחים מובילים ראויים לציון במניעת הפלה:
Chamaelirium lutea – הצמח בקטגוריית מזיני דם, פועל כמעודד וממריץ דם בגפיים התחתונות וברחם ומסייע כשיש פעילות ירודה של השחלות והרחם.
Viburnum prunifolium – חלק מן ההפלות נגרמות עקב עצבוב וכיווץ יתר של שרירי הרחם, פעילות עודפת שעלולה לגרום להפלת העובר. לצמח פעילות נוגדת עווית המסייעת בהפחתת התכווצויות הרחם. בנוסף, הוא מעצים את צ'י הרבייה, מזין את המערכת ההורמונלית וניחן בהשפעה מרגיעה. צמח זה נחשב לעיקרי במניעת הפלה.
ברפואה הסינית הפלה הינה ביטוי להיעדר איזון במערכות הגוף ולדיסהרמוניה בין האיברים הפנימיים ומרכיבי האנרגיה שתומכים בהיריון. מקורם בעיקר ב-JING, תמצית החיים האגורה בכליות, האנרגיה המולדת שמקורה בהורים ומהווה את המקור לזרימת הדם והצי בכל בגוף.
כאשר קיים חוסר ב-JING וביין (אנרגיה בכליות) אצל האם, נפגעת יכולת הגדילה וההתפתחות של העובר. חוסר יין הוא גורם שכיח להפלות, ולראייה, אחוז ההפלות הגבוה בקרב נשים בגילאי 40 ומעלה ובקרב מי שמנהלות אורח חיים עמוס במיוחד - רגשית ופיזית.
ה- JING הינו מקור אנרגיה מוגבל ולא מתחדש בגוף. אורח חיים עמוס מנטאלית (דאגנות יתר, מתח מתמשך, מחשבות יתר) לצד מתח פיזי ותשישות הגוף (שעות שינה מעטות, עומס בעבודה) הם הגורמים העיקריים לדילול התמצית.
מכאן ששמירה על אורח חיים מאוזן יחד עם הקפדה על תזונה מתאימה לחיזוק צ'י הכליות והצ'י הכללי של הגוף יבטיחו שמירה על תמצית חיונית זו האגורה בכליות – זו שתומכת בתהליכים בגוף, לרבות ההיריון.
3 צפייה בגלריה
להכניס לתפריט מזונות בסיסיים, להתרחק ממזונות חומציים
להכניס לתפריט מזונות בסיסיים, להתרחק ממזונות חומציים
לעבוד על הרוגע, לדלל עומס ולהתמקד בדגנים מבושלים
(צילום: shutterstock)
מחסור ביאנג הכליות: יאנג (תנועה / אנרגיה) ששומר על הכליות הוא אנרגיה מחממת האחראית לתנועה ולתפקוד האיברים. בהיעדר אנרגיה הרחם והעובר לא מקבלים תמיכה והזנה מספקת של דם וצ'י. חוסרי קיצון של שני מרכיבי חיים אלו עלולים להוביל להפלות.
סיבות נוספות להפלה יכולות לנבוע מחוסר חמור בצ'י הטחול, שבין יתר תפקידיו אחראי גם לאחיזת איברי הגוף במקומם. הפלה היא ביטוי לכשל הטחול באחזקת הרחם וההיריון. שימוש בצמחי מרפא לחיזוק הטחול יסייעו אף הם בעקיפין למניעת הפלה.
תזונה לחיזוק הטחול היא שחקן חשוב נוסף בהיערכות למניעת הפלה. זו תכלול דגנים מבושלים (דייסה משיבולת שועל, קינואה, ירקות כתומים) וכמות קטנה של מזון מהחי (עוף, הודו, דגים). ירקות ותבלינים מומלצים לחיזוק הטחול: בצל לסוגיו, פלפל שחור, ג'ינג'ר, שום וקינמון.
מומלץ להמעיט בצריכת מזונות המייצרים ליחה (למשל, מוצרי חלב, מתוקים, מאפים מלחם לבן) שמקשים על פעילות הטחול ומחלישים אותו.
אישה שעברה הפלה זקוקה לתמיכה נפשית ועידוד בהתמודדות עם האובדן, שלעיתים נתפס ככישלון אישי. כאן ישולבו הצמחים האדפטוגנים (המסייעים לעשות אדפטציה למצב החדש. למשל, הגינסאנג ההודי שמזין את הדם).
יש קשת רחבה של צמחים אדפטוגנים, שיבחרו בקפידה על ידי ההרבליסט/ית בהתאם לאופי האישה ומצבה הבריאותי.
אתי לוין, נטורופתית N.D, הרבליסטית קלינית Cl.H. שאלות ניתן להפנות למייל: Levinetty.nature@gmail.com
052-6086016