הסיבות לפיצוץ בצנרת יש כמה סיבות שגורמות לחורים בצנרת, לעיתים הסיבה היא שחיקה של הצנרת אשר יוצרת חור או חורים והמים זולגים דרך החורים הללו החוצה. בדרך הם מרטיבים את הקירות או חודרים מתחת לאריחים בחדר האמבטיה או במטבח ויוצרים מים כלואים. סיבה נוספת שעלולה להיות היא שהחיבור בין שני מקטעי הצינור השתחרר ולכן יש לבצע חיבור מחדש, באמצעות אביזר אינסטלציה חדש.
1 צפייה בגלריה
בן שירותי אינסטלציה
בן שירותי אינסטלציה
בן שירותי אינסטלציה
(צילום: עדינה אקוקה)
תיקון של צינור המים בן אינסטלטור בראשון לציון מספר לנו "כשאני מגיע לשטח אני בוחן באמצעות המצלמה הטרמית שלי מהו מקור הנזילה. המצלמה מגלה את המקום שיש בו לחות רבה וזהו מקום הנביעה של המים. אני שובר את הקיר באופן נקודתי רק במיקום הבעייתי ומגלה את הצינור. בהתאם למצב בשטח, אני מבצע את התיקון הנדרש שכולל חיתוך הצינור התקול והתקנת קטע חדש של צינור בקוטר זהה, מחבר אותו וכך כל המים זורמים שוב בתוך תוואי הצינור. או לחלופין אני מחבר אביזר חדש ויוצרת שלמות של כל קטע הצנרת". לאחר כמה ימים בודדים אני מגיע למקום כדי לבדוק את זרימת המים ולוודא שאין נזילות. אם הכול תקין אני בונה שוב את הקטע של הקיר, מפלס אותו וצובע בצבע זהה, כדי שאף אחד לא ירגיש שהיה כאן שבר.
החלפה של צנרת המים יש מקרים שבהם הצוות המקצועי של בן אינסטלציה מגלה שמדובר בצנרת ברזל ישנה מאד אשר קיימת בתוך הבית כבר עשרות שנים. צנרת זו יצרה עם הזמן הרבה מאד חלודה וקורוזיה בתוך הצנרת וגם מחוצה לה. עקב כך הקוטר של הצנרת הצטמצם ולכן למים קשה לזרום בחופשיות והביטוי לכך הוא זרם מים איטי מהברזים של המטבח, המקלחת והאמבטיות. הפתרון לכך הוא שליפת הצנרת הישנה והתקנת צנרת מודרנית ויעילה מפלסטיק PVC. הלקוחות מקבלים הצעת מחיר ומבינים שלאור הפיצוצים התכופים אין ברירה אלא לבצע שיפוץ זה. אני מוציא את הצנרת הישנה ואת התשתיות אשר גם הן מלאות בחלודה ולכן הן לא אפקטיביות. לאחר שהמקום יבש לחלוטין, מניחים תשתית חדשה וטרייה של חול ואבני שומשום ומעליה מחברים את קו הצינור החדש. בתום עבודת ההתקנה אנשי הצוות מוודאים שכל כמות המים היא קולחת ונעה בתוך הצינור ולא מחוצה לו. אנחנו מבטנים את הצנרת כדי שלא תהיה תזוזה בעת פעילות הקרקע ולאחר מכן בונים שוב את הקיר, או מדביקים אריחים חדשים מעל כל השטח.