מחשבים מגיעים עם זיכרון של כמה GB בודדים ועד לTB . אז איך אפשר לדעת כמה זיכרון צריך? האם ככל שהזיכרון גבוה יותר זה יותר טוב? ננסה לעשות קצת סדר במאמר שלפנינו.
התאמה זה שם המשחק. אז כן, גם בזיכרון נדרשת התאמה לאופי השימוש וסוג המכשיר. במידה ואתם משתמשים בינוניים שעובדים על קבצי וורד תמונות ומיילים, קניית זיכרון מעבר לנדרש זה בזבוז ואין בכך תועלת. כדי לאפיין את כמות הזיכרון הנדרש יש לבדוק באילו תוכנות משתמשים ומה הנפח שכל תוכנה תופסת. נניח ווינדוס, ותוכנות אופיס תופסים כמה GB בודדים. תוסיפו לזה עוד משחקים תמונות ומידע תוכלו להסתפק ב8-16GB אבל אם אתם גיימרים, או גרפיקאים ועורכי וידאו ברמה מקצועית. כאלו שעובדים עם תוכנות כבדות תהיו חייבים לפחות 32 GB כדי לאפשר פעילות תקינה בלי האטות. טיפ- חשוב שתעריכו את הקיבולת של הזיכרון בו אתם משתמשים ותבחרו בנפח שעולה מעט על היקבולת הקיימת. בחירה בקיבולת גבוהה מאד לא תתן שום ערך במרבית המקרים.
1 צפייה בגלריה
פי.סי סנטר
פי.סי סנטר
פי.סי סנטר
(צילום: shutterstock )
תוכנות שכיחות שתופסות זיכרון. כדי שתוכלו להעריך בצורה נכונה את נפח השימוש חשוב שתדעו אלו תוכנו "גוזלות" את מרבית הזיכרון. מערכת ההפעלה מורכת בדרך כלל המון זיכרון, בסביבות 2-3 ג'יגה. גם דפדפן אינטרנט צורך זיכרון רב. משחקים בעלי גרפיקה מתקדמת כדוגמת Call of Duty תופסים זיכרון משמעותי. גיליון אקסל גדול או תוכנות עריכה של תמונות וידאו וסאונד יכולים לתפוס נפח זיכרון גבוה. בגזרת הטאבלטים ניתן להסתפק בזיכרון קטן. מדובר במכשירים שלא מיועדים לשימוש עם תוכנות כבדות. לכן, טאבלט עם 8 GB יספיק למשתמשים ממוצעים. אם אתם משתמשים בטבלט כמחשב, לצורך למידה או עריכה תשדרגו אותו ל 16 GB.
מה צריך לדעת לפני שקונים זיכרון למחשב. שדרוג זיכרון למחשב אינו כרוך בעלויות גבוהות ומדובר בשדרוג פשוט ביותר. כאשר רוצים לבחון רכישת זיכרון או שדרוג של זיכרון למחשב, יש לוודא שלוח האם תומך במהירות הזיכרון שתוסיפו. ניתן לרכוש את הזיכרון ולהוסיף אותו לבד או באמצעות איש מקצוע. בכל מקרה בו אתם מבקשים לשדרג את הזיכרון למחשב חשוב שתבחרו בחנות מחשבים מקצועית, כזו שתתן לכם את כל המידע והשירות בצורה הטובה ביותר. ניתן להתייעץ עם איש מקצוע לגבי סוג הזיכרון המומלץ וכן לקבל התקנה מקצועית.