אז מה צריך בשביל אימון ביתי?
אתם יכולים לפתוח בבית חדר כושר אמיתי עם מכשירים, או לבחור באימוני תרגילים הדורשים ציוד פשוט יותר. מכשירי כושר עולים אמנם יקר, אך כיום עם פריחת האימונים הביתיים ניתן למצוא פתרונות רבים כמו השכרת מכשירים – אופניים, מכשירי ריצה והליכה ועוד לאימון בבית בלי לשבור קופת חיסכון. אימון אירובי ותרגילים ידרוש מכם הרבה פחות מבחינה כספית, ויסתכם בגומיות, משקולות ידיים, מזרן, כדור רך ודלגיות (חבל קפיצה).
המזרן הוא חיוני לתרגילי בטן, אימוני פילאטיס ואימוני מתיחות. גם בתרגילי ההרפיה נעזר פעמים רבות במזרן. המשקולות ישמשו אותנו להגברת העצימות של תרגילים שונים, בעיקר בתרגילי בטן או מתיחות ידיים וחגורת הכתפיים. גומיות ההתנגדות מגבירות גם הן את דרגת הקושי בתרגילים מסוימים, בעיקר תרגילי מתיחות של האגן והרגליים. דלגית תשמש יותר לשלב האירובי, תעזור להעלות את הדופק ולחמם את הגוף לקראת האימון.
1 צפייה בגלריה
ציוד לאימון ביתי
ציוד לאימון ביתי
ציוד לאימון ביתי
(צילום: shutterstock)
כמה טיפים להגברת היעילות של אימון ביתי
לפני הכל, אימון ביתי דורש עקביות. כשמדובר באימון חינמי בבית העקביות נעשית קשה יותר, כיוון שתמיד יהיו הסחות דעת ואין לכם את מונה הכסף שמתקתק שיגרום לכם לרצות לנצל את זמן האימון. כדי להתגבר על זה, השתדלו לקבוע זמן מדויק בלו"ז שלכם עבור האימון, יום בשבוע ושעה מדויקת שתוכלו לעמוד בה. זמן האימון הטוב והאידיאלי ביותר הוא בבוקר, על בטן ריקה.
שתפו את בני המשפחה בהחלטה שלכם ובזמני האימון, הן בשביל שיוכלו 'לפקח' עליכם והן בשביל שידעו לא להפריע בזמן הזה. נטרלו את כל הסחות הדעת שעלולות לצוץ – העבירו את הטלפון למצב שקט או עדיף שתוציאו אותו בכלל מהחדר. קבעו לעצמכם מקום קבוע, מומלץ בחדר סגור וריק כדי שאף אחד לא יפריע לכם. עדיף שתהיה בחדר מראת גוף ארוכה, כדי שתוכלו לבדוק מידי פעם שאתם מבצעים את התרגילים באופן מדויק.
אם קשר לכם לשמור על קביעות, תוכלו לעשות זאת עם מדריך כושר מקצועי בזום או לקבוע עם חבר או עם קבוצת תמיכה על זמן אימון משותף וחוויתי. תוכלו לסכם על הדרכה לסירוגין של התרגילים כאשר בכל פעם מישהו אחר מכין את תרגילי האימון מראש.
אל תשכחו להנות מהאימון, להפיק ממנו את מירב התועלת וגם לשתות הרבה לאחריו. זה יגביר את האפקטיביות.