אבל לפעמים, ובמיוחד כשמדובר בעסק של בן אדם אחד, אין ברירה. עד שהעסק יתרחב ויצמח, מישהו צריך להתעסק בזה. המזל הוא שהיום, אפשר לעשות את העבודה של מאחורי הקלעים בעסק בלחיצת כפתור ומכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט.
לא משנה מה תחום העיסוק שלכם – כדי להבטיח פעילות עסקית שגרתית תקינה, יהיה עליכם להפיק מסמכים. עם כל קבלת תשלום, אם אתם נחשבים לעוסק פטור יהיה עליכם להפיק קבלה, ואם אתם מוגדרים כעוסק מורשה, יהיה עליכם להפיק חשבונית מס.
מי רשאי להפיק חשבוניות מס?
המדינה הגדירה שלוש דרגות עסקים – פטור, מורשה וחברה בע"מ.
עוסק פטור- עסק קטן שההכנסה השנתית שלו לא עולה על 102,292 ש"ח נכון לשנת 2022. אין לו תיק במע"מ, אינו נדרש להעביר לרשות תשלומים, ולכן לא רשאי לדרוש מהלקוחות תוספת מע"מ על סך 17 אחוז.
עוסק מורשה- עסק שההכנסה השנתית שלו עולה על 102,292 ש"ח נכון לשנת 2022. יש לו תיק במע"מ, נדרש להעביר לרשות תשלומים אחת לכמה חודשים, ומחויב לגבות מהלקוחות שלו תוספת תשלום על סך 17 אחוז.
חברה בע"מ- ישות משפטית נפרדת מבעליה. יכולה להיות פרטית או ציבורית.
1 צפייה בגלריה
הוצאת חשבונית מס - מערכת חשבוניות Invoice
הוצאת חשבונית מס - מערכת חשבוניות Invoice
הוצאת חשבונית מס - מערכת חשבוניות Invoice
(צילום: pixabay)
החשיבות של חשבונית המס קודם כל מדובר במסמך שחובה על העסק להפיק וכמובן לספק ללקוח אם ביקש. דבר שני, הוא מהווה הוכחה משפטית שאכן התקיימה עסקה בין בית העסק ללקוח. מופיעים בחשבונית פרטי העסק, פרטי הלקוח, פירוט המוצרים או השירותים שסופקו, והסכום שהתקבל.
את הסכום מחלקים ל-83 אחוז שמגיעים לבית העסק ו-17 אחוזים שעל בית העסק להעביר למע"מ.
אחד היתרונות שבהפקת חשבוניות מס הוא האופציה שמע"מ נותנת לעוסקים מורשים: קיזוז על מס תשומות.
מה זה אומר?
לעסק יש הכנסות והוצאות. על כל הכנסה הוא גובה 17 אחוז תוספת, ועל כל הוצאה הוא משלם תוספת של 17 אחוז.
העסק רשאי להוריד מהתוספת שגבה מהלקוחות את התוספת ששילם לספקים, ובכך להעביר למע"מ רק את היתרה.
איך אפשר להפיק חשבוניות מס בקלות? הנה עוד נתון שלא מגובה במחקר אבל נשמע הגיוני לגמרי: אין היום כמעט עסקים שמנהלים את החשבונות שלהם אופליין (זאת אומרת בעזרת דפים וקלסרים).
יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים להשתמש בתוכנה דיגיטלית לניהול חשבונות. אם בעבר עסקים היום צריכים להשתמש בנייר ולייצר כמות אדירה של פסולת, היום זה כבר לא המצב.
בעזרת השימוש בתוכנה תוכלו לגשת לכל המידע בעסק שלכם בקליק. כמו כן, תוכלו להפיק את כל סוגי המסמכים הרלוונטיים שיעזרו לכם לנהל את העסק באופן חלק (דו"חות הכנסות הוצאות, הצעות מחיר, תשלומי ספקים, תשלומי לקוחות, מחזורים תקופתיים, מסמכים פתוחים, עסקאות ועוד).
וזה לא מסתכם רק בזה:
  • תוכלו לעצב את כל המסמכים על פי מיתוג העסק שלכם (לוגו, צבעים) ולשלוח אותם דרך הוואטסאפ או האימייל.
  • הממשק אינטואיטיבי ולא דורש ידע מקדים או ניסיון.
  • תבחרו להיות עסק ירוק וידידותי יותר לסביבה
  • תקבלו את החודש הראשון במתנה.