מכוניות בישראל
בכל שנה עולות על הכביש עשרות אלפי מכוניות חדשות, אחדות נמכרות כיד שנייה ואחרות כשלישית ורביעית, מה שמביא להצפה של השוק במכוניות משומשות במצב טוב ואף למעלה זה. מצב זה הוא מעולה לצרכן המעוניין לרכוש רכב יד שניה. סקר שוק טוב וסבלנות, יכולים להביא לרכישה מוצלחת ביותר של רכב ראוי במחיר המתאים לרוכש.
רכבי חברה
חברות רבות נוהגות להעניק לעובדי החברה הבכירים הטבה של רכב צמוד. לשם כך הן נעזרות בחברות ליסינג אשר מספקות את הרכבים השונים בהתאם להזמנה ולדרגות הרכב לצורך מיסוי. כדי לשמור על תקינות הרכבים ולא להיכנס להוצאות על טיפולים יקרים, נהוג להחליף לעובדים רכבים לאחר כשלוש שנים. לאור מהלך זה, מצטברים במגרשי המכוניות של החברות הללו רכבים רבים למכירה.
ההיצע הגדול של רכבי חברות ליסינג מעלה את התחרות ברכבי יד שנייה וחברות אלו יכולות להציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים מאוד לצד עסקאות מימון ותנאי רכישה נוחים, כמו למשל עסקת טרייד אין עם רכב ישן, דבר שאינו מתאפשר אם רוכשים רכב מאדם פרטי.
1 צפייה בגלריה
סאו ישראל
סאו ישראל
תמיר ליסינג
(צילום: unsplash )
האם כדאי לקנות רכב מליסינג
לצד תנאי הרכישה והמימון הנוחים, יש יתרונות נוספים בקניה מליסינג יד שניה. הרכבים המוצעים למכירה הם בשנתונים צעירים, קילומטראז' הרכבים משתנה בהתאם לנהג ולפני המכירה הרכבים עוברים טיפול שוטף, השבחה וטיפולים קוסמטיים.
לאורך כל התקופה בה היה שימוש במכונית, רכבי החברה עברו טיפולים במוסכים מורשים ומקצועיים. כל תקלה, תיקון, תאונה או דוח מתועדים בהיסטוריה של הרכב במוסך המורשה. בספר הרכב נרשם כל מידע אקוטי כמו במקרה של עיקול או שעבוד על הרכב. לחברת הליסינג קיים מידע עדכני לגבי כל רכב ולכן היא יכולה להציע תקופת אחריות בהתאם למצב הטכני של כל רכב ספציפי.
הכדאיות ברכישת רכב
כמו בכל קניה חכמה, הדבר הנכון ביותר הוא לערוך סקר שוק. איסוף נתונים מקיף לגבי הרכב הפוטנציאלי, בדיקה בכמה חברות ליסינג שונות, בדיקה בשוק הפרטי ולבסוף השוואת הנתונים. בעזרת מידע זה והבנת היתרונות והחסרונות בכל צורת קניה, אפשר יהיה לשקלל את הנתונים ולהגיע להחלטה נבונה וקנייה חכמה.
מה צריך לבדוק בסקר שוק?
כדי לקבל תמונה מקיפה ואמיתית יש לבדוק ולהשוות את אותם הנתונים. אפשר לסדר את הנתונים המתקבלים על גבי טבלה, קובץ אקסל או כל דרך נוחה אחרת שתאפשר לראות את הנתונים באופן רוחבי.
חשוב לבדוק את שנתון הרכב, מספר הקילומטרים שעבר, האם הרכב עדיין בתקופת אחריות ומתי תקופה זו מסתיימת, מהו מועד ביצוע הטסט הקרוב, אילו טיפולים עבר הרכב, האם יש תיעוד לטיפולים, האם עבר תאונות ומאיזה סוג. כמה נהגים או בעלויות כבר היו לרכב וכמובן המחיר, דרכי התשלום ואפשרויות המימון. לאחר קבלת התמונה הכוללת חשוב לנסוע נסיעת מבחן על הרכב ולבצע בדיקת תקינות במכון מורשה.
לכל אחד מהנתונים יש השפעה על המחיר, רכב ממקור פרטי יקר יותר מרכב של ליסינג. אם פונים לאופציית הליסינג המבחר הוא הרבה יותר גדול ותנאי המימון מאפשרים לרכוש רכב מעט יקר יותר משנתון מתקדם.