מדובר בעסקאות המערבות הרבה מאוד כסף וכתוצאה מכך – יכולות להשפיע מאוד על איכות החיים בתקופה שלאחר ביצוע העסקה. אי לכך ובהתאם לזאת, חשוב מאוד לא לבצע עסקאות מקרקעין ונדל"ן בהינף יד ומבלי לקבל ייעוץ מעורך דין מיסוי מקרקעין ונדל"ן, שכן התייעצות כזאת יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.
טעות בתום לב מהווה סיבה מספקת להארכת מועדים לתיקון שומה
על פי סעיף 107 לחוק מיסוי מקרקעין, למנהל המיסוי יש סמכות להאריך כל מועד שנקבע בחוק – אם מצא סיבה מספקת לכך. מכיוון שפעמים רבות אנשים נדרשים להגיש תיקון שומה במועד מסוים אך מאחרים בהגשה, חשוב מאוד לדעת כי המנהל יכול להחליט שהוא מאריך את התקופה שבמהלכה ניתן להגיש תיקון שומה, כאשר בית המשפט קבע לאחרונה שגם אי הגשת בקשה לתיקון שומה בזמן מתוך טעות שנעשתה לגמרי בתום לב, יכולה להביא לקבלת הארכה של מועד ההגשה. הסתייעות בעורך דין מיסוי מקרקעין ונדל"ן הבקיא בתחומו ומכיר את ההוראה הקבועה בחוק, יכולה לחסוך כסף רב אותו הייתם עשויים לשלם ללא שימוש בהוראה זו.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אהרון צ'סמדיה
עו"ד אהרון צ'סמדיה
עו"ד אהרון צ'סמדיה
(צילום: יח"צ)
שיפוץ בנכס לצורך מכירתו כדירת מגורים אינו מהווה עסקה מלאכותית גם אם הרוכש מתכוון להורסו
על פי החוק, על מכירת נכס רגיל שאיננו מהווה דירת מגורים מזכה משלמים מס גבוה יותר מאשר על מכירת דירת מגורים מזכה. בית המשפט קבע לאחרונה , כי אם בעל נכס יוקרה מבצע בו שיפוץ על מנת למכור אותו כדירת מגורים ולשלם מס מופחת, אין הדבר מעיד על הפחתת מס בלתי נאותה, גם אם מדובר בשיפוץ "זול", בהרבה ממה שמקובל לעשות בנכס וגם אם בכוונת הרוכש הסופי של הנכס להורסו. הקביעה מסתמכת על כך כי הטלת מס שבח על מוכרים בהתאם להחלטותיהם המאוחרות של הרוכשים הסופיים – אינה דבר שנכון או רצוי לעשות.
הדברים המתוארים לעיל הינם רק מספר קטן של דגשים המבוססים על מקרים ותקדימים, שאותם אי אפשר לדעת אם מבצעים עסקת נדל"ן ללא ליווי של עורך דין מיסוי מקרקעין ונדל"ן. לאור זאת, אם אתם מתכננים לבצע עסקת נדל"ן ורוצים לעשות את כל הצעדים הנכונים על מנת לשלם כמה שפחות מסים – צרו קשר עוד היום עם עו"ד מיסוי מקרקעין.

המאמר נכתב באדיבות עו"ד (רו"ח) אהרון צ'יסמדיה, המתמחה בתחום מיסוי הנדל"ן ומספק ייעוץ וליווי משפטיים בכל תחומי מיסוי הנדל"ן לעורכי דין, יזמים וללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים.
לצפייה באתר וקבלת מידע נוסף ופנייה לעורך דין מיסוי מקרקעין ונדל"ן – אהרון צ'סמדיה