כיום כמעט ואין בתי אב שאין בהם לפחות מחשב אחד. אנשים רבים עובדים מהבית, לילדים יש משימות לימודיות שמבוצעות במחשב והגלישה באינטרנט גם היא לוקחת לא מעט זמן פנוי. מסיבה זו חשוב מאד לבחור את מחשב שיתאים לצרכים והדרישות המשפחתיים או לאלה של מי שעתיד לעשות שימוש במחשב. כיום לא חייבים לקנות מחשב שכבר כולל את כל הרכיבים ואפשר להזמין מחשב בהרכבה. המשמעות היא בחירה של כל רכיב ורכיב בנפרד על פי מה שהמשתמש מגדיר שמתאים לו וכך מדובר במחשב מותאם אישית לכל אחד. מדובר בחסכון כספי לא קטן, שכן אין טעם בקניית מחשב בעל תכונות או מפרט טכני שאין מה לעשות בו ועדיף למקד את החיפושים ברכיבים ומאפיינים שמתאימים לשימושים העתידיים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

איך בוחרים מחשב

על מנת לבחור מחשב ולהרכיב עבור כל משתמש את המחשב שהכי יתאים לצרכים שלו חשוב להכיר את הרכיבים השונים ולמה לשים לב במאפיינים שלהם –
• מעבד – המעבד הוא מה שמניע את המחשב ומוודא פעילות תקינה. ישנם הרבה מאד סוגים של מעבדים והשימוש במחשב קובע את המעבד הדרוש.
• זיכרון – ככל שנפח הזיכרון גבוה יותר כך למחשב יהיה קל יותר לפעול ולהעלות תכנים ואפליקציות.
• כרטיס מסך – חייב להיות עדכני וחדשני ככל האפשר, שכן גם מסכי המחשב כיום מתקדמים ומשוכללים מאד וכרטיס המסך הוא הרכיב שמקשר בין המחשב עצמו לבין המסך ומאפשר לפלט להופיע בצורה ברורה ונוחה.
• מחשב נייח ומחשב נייד – אחת השאלות העקרוניות היא איזה מחשב לבחור – נייח או נייד? לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו והבחירה צריכה להתבצע על פי השימוש המיועד שלו.
• תוספות – עם או בלי מערכת הפעלה, עם רכיבי חומרה נוספים כמו מקלדת נוספת או עכבר, מספר אפשרויות חיבור לכבל USV ועוד. כל אלה דברים שצריך לקחת בחשבון ולבדוק במחשב במתכננים לקנות.
לקנות את המחשב המתאים והנכון
שימת לב לפרטים הקטנים והרכבת המחשב המתאים והנכון ביותר יביאו איתם שימוש יעיל, נכון ומותאם וכמובן מחשב שאפשר יהיה לעשות בו שימוש לטווח ארוך. אין טעם לבחור מעבד שלא יוכל לתמוך באפליקציות מקצועיות וגם ההיפך הוא נכון – אין טעם להתקין במחשב מעבד שמתאים למחשב רשת אם השימוש בו יהיה ביתי ומשפחתי בלבד. מומלץ מאד לקבל ייעוץ מקצועי לפני שפונים הלכה למעשה לבחירת הרכיבים והרכבת המחשב וכך לחסוך לא מעט כסף. בחנות מחשבים מקצועית אפשר יהיה לשאול שאלות, לברר פרטים לעומק וכמובן להתעניין בדיוק איזה סוג או דגם של רכיב יתאים עבור כל שימוש. מומלץ גם לשים לב לנושא של אחריות החנות על הרכיבים שקונים דרכה וכך יש אל מי לפנות כדי לשאול כל שאלה.