בריאות העיניים חיונית לתפקוד בריא ויש לטפל בהן בזהירות יתרה. לרופאי עיניים ואופטומטריסטים, כמו כל אנשי המקצוע האחרים בתחום הרפואה, עלולים לטעות. כמה טעויות עשויות להיות קלות וניתנות לתיקון.
יחד עם זאת, טעויות חמורות עלולות להיות כרוכות בהשלכות הרסניות עבור המטופל. בעוד שמקרי רשלנות רפואית בבדיקת עיניים אינם שכיחים, הם אכן מתרחשים. אם אתם מאמינים שנפגעתם באופן חמור עקב רשלנות רפואית של רופא עיניים או אופטומטריסט, עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית יעזרו לכם להגיש תביעה להשגת הפיצויים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מהו אופטומטריסט?

אופטומטריסט איש מקצוע מתחום הרפואה שיש לו הסמכה לבדיקת עיניים ואיתור בעיות ראייה, אותן הוא מתקן על ידי מרשם של משקפי ראייה ועדשות מגע, ועשוי להציע טיפול בראיה ירודה. חשוב להכיר בהבחנה בין אופטומטריסט לרופא עיניים.
לאופטומטריסט יש מיומנויות מוגבלות יותר, וזו הסיבה שאנשי מקצוע אלו מתמקדים בדרך כלל במשקפיים ועדשות מגע, כמו גם בשיטות אחרות לשיפור הראייה. לאופטומטריסטים יש תפקיד חיוני בכל הנוגע לבריאות העיניים והם בדרך כלל נקודת הטיפול הראשונה עבור מטופלים רבים. במידת הצורך, אופטומטריסטים מפנים מטופלים לרופאי עיניים להמשך טיפול.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים

כמו כל איש מקצוע אחר בתחום הבריאות, רופא עיניים או אופטומטריסט עשויים להיות אחרים למקרי רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, כאשר רשלנותם מובילה לפגיעה. רשלנות של אנשי מקצוע אלו עשויה להתבטא באופנים שונים, שכוללים אך אינם מוגבלים לתרחישים הבאים:
• העדר אבחון מחלה אופטית;
• העדר תיעוד ממצאים חשודים;
• פגיעה בעין המטופל באמצעות שימוש שגוי במכשיר או בציוד רפואי;
• מרשם שגוי של משקפיים או עדשות מגע;
• הימנעות מהפניית המטופל לרופא מומחה;
• אבחון מוטעה של מחלה שקשורה לראייה;
• או המלצה על תוכנית טיפול שגויה.

לא כל תוצאה שלילית היא תוצאה של רשלנות רפואית

עורכי דין לרשלנות רפואית מסייעים לנפגעים להגיש תביעה כשרופא העיניים או האופטומטריסט לא נקטו בסטנדרט הטיפול בו היה משתמש איש מקצוע מוסמך אחר באותה הסיטואציה, ובכך גורמים לפגיעה במטופל.
מקרי רשלנות רפואית בבדיקת עיניים מותנים בהוכחת ארבע יסודות ספציפיים: הרופא חייב למטופל חובת זהירות; הוא הפר את חובת הזהירות המגיעה למטופל; הפרת הרופא הייתה סיבה ישירה לפציעתו של המטופל; והמטופל סבל מנזקים, כמו אובדן ראייה או בעיות בריאות אחרות, כתוצאה מהבדיקה הרשלנית, הפענוח השגוי של תוצאות הבדיקה, או המלצה על טיפול שגוי.

חשיבות הייעוץ המשפטי המוקדם

רופאי עיניים ואופטומטריסטים מיומנים בהכרת דגלים אדומים בכל הנוגע לבריאות עיניים. למרות מיומנויות אלו, הם טועים לעתים קרובות. אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית בבדיקת עיניים, יתכן שאתם זכאים לפיצויים בגין נזקיכם.
עורכי דין לרשלנות רפואית שומרים על זכויותיכם, מבינים את חומרת הפגיעה הרפואית והשלכותיה על כל היבט בחייכם, וייצגו אתכם במהלך הדיונים המשפטיים. על מנת לברר אם אתם צריכים לתבוע רופא עיניים או עורך דין בגין רשלנות רפואית, עליכם להתקשר בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ, כדי להבין את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.