בעלי העסק חייבים להבין כי חנות אינטרנטית אינה עומדת בפני עצמה, לא ניתן לנוח על זרי דפנה או לצאת לפנסיה בעוד החנות תעבוד לבדה. כך שיש לנהל אותה כראוי ולבצע פעולות אינטנסיביות על מנת להגדיל באופן תדיר את המכירות.
1 צפייה בגלריה
b-shop
b-shop
b-shop
(צילום: shutterstock)
  1. ניקיון וסדר – כמו בחנות פיזית, כך גם בחלון הראווה האינטרנטי חייב להיות סדר, ניקיון ובעיקר היגיון. עסק שמכבד את עצמו ובעיקר את לקוחותיו חייב לדאוג שהגלריה תראה יפה, המוצרים מסודרים ומוצגים כראוי, צילומי פקשוט איכותיים וטקסט מזמין. כאשר הכל ברור ללקוח קל לו יותר לבצע רכישה. בנוסף על האתר להיות רלוונטי ומזמין חנות יפה המשדרת, מקצועיות, רלוונטית בנראות ובמסרים שימשכו את העין, הלב והכיס של הלקוחות המשלמים ובכך יגדלו גם המכירות.
  2. שיווק ופרסום NON STOP – מאחר שמדובר על חנות שפתוחה 24/7 ללא מגבלה חשוב לפרסם כל הזמן, במיוחד במקומות הייעודיים בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים. חנות מקוונת, כמו חנות רגילה אין לה אפשרות להתקיים בלי לקוחות ובלי זרם שוטף שלהם. זאת ניתן לעשות באמצעות שיווק ברשתות חברתיות ופרסום במקומות מדויקים. שיווק וקידום האתר באמצעות אפיון הקהלים ופלטפורמות השיווק הרלוונטיות להם והפקה של חומרים שיווקיים מדויקים (פרסומות, באנרים, הנחות אטרקטיביות, עמודים ברשתות חברתיות ועוד).
  3. נגישות – כאשר אתר נגיש וניתן למצוא אותו בקלות ולהתמצא בו בפשטות, כאשר הוא מונגש לבעלי צרכים מיוחדים שיוכלו להתמצא בלי קושי או בעיה, כאשר נתיב המכירה בנוי בצורה איכותית, המכירות ללא ספק יכולות לקפוץ ולהמריא לשחקים. הנגישות חייבת להתקיים גם בעת חיפוש מוצר ספציפי, דגם, מידה וצבע. כאשר הקטגוריות בנויות נכון וניתן למצוא את המוצר הרצוי בכמה דקות סביר להניח שגם תתבצע רכישה.
  4. אמינות – כולנו רוצים להרגיש בטוחים במקום שבו אנו משאירים את כספנו או את הפרטים שלנו. כאשר אתר או חנות אינטרנטית אינם משדרים אמינות סביר להניח שלא נשאיר שם את פרטי האשראי התשלום לכן, בעולם הווירטואלי אפילו יותר מאשר בעולם "הרגיל" חשוב מאוד להקפיד על כמה אלמנטים קריטיים אשר מעניקים ללקוחות שקט נפשי. על האתר להיראות ולשדר אמינות, זאת ניתן לוודא באמצעות תעודת SSL אישור שכל המידע העובר בין המחשב ובין השרת עליו מאוחסן האתר מוצפן ומאובטח. כך הלקוחות יהיו רגועים שפרטי האשראי המוזנים באתר לא "יסתובבו" להם ברחבי האינטרנט ויהיו גלויים רק לצד השולח ולצד המקבל.
  5. נוחות התשלום – ללא ספק המכירות עולות כאשר קל לבצע תשלום והכל מתנהל בצורה חלקה. לכן, על בעל העסק בראש ובראשונה לדאוג להתממשקות עם חברת סליקה ידועה ואמינה, אשר מטרתה לחבר ולתווך בין האתר הספציפי ובין חברות האשראי. חשוב לחבור לחברת סליקה העובדת במתכונת ענן ויש לה ותק ומוניטין מצוין. על מנת למקסם את הקשר עם חברת הסליקה ובכך להגדיל את המכירות חשוב לוודא שחברת הסליקה הנבחרת עובדת עם מרבית חברות האשראי, ולמערכת שלה יש סליקה רב מטבעית, ניהול יעיל ואמין של ביטולים וזיכויים, ושניתנת גם אפשרות לממשק ניהול ידני פשוט וקל ומערכת דוחות בלחיצת כפתור. מבחינת תשלום חשוב גם להוסיף אפשרות של ארנק דיגיטלי ותשלום באמצעות PayPal מאובטח ואפליקציות תשלום כגון Bit ו- PayBox לתשלום מקוון.