בשנים האחרונות יש זוגות שבוחרים להינשא שלא דרך הרבנות ולקיים טקס חופה בסגנון אחר. חתונה אלטרנטיבית יכולה לארח מנחה חיצוני המחתן זוגות בחתונות אלטרנטיביות ואפילו קרוב משפחה או חבר שמנהלים את הטקס ללא צביון דתי. התאמה אישית היא שם המשחק. ניתן לתכנן את הטקס מראש עם המנחה ולתאם כיצד תיערך הכניסה לחופה או אילו ברכות יישמעו במהלך הטקס, מוסיקה מיוחדת שתלווה את הכניסה, אפקטים מרגשים של תאורה וכל טוויסט שתרצו להוסיף לטקס הייחודי שלכם. האירוע עצמו יכול אף הוא להתקיים בקונספט בלתי שגרתי: בין אם חתונה הפוכה בה מתחילים דווקא במסיבת ריקודים, עוברים לאוכל ומקנחים בטקס הנישואין או חתונה קונספטואלית כמו חתונה בסגנון אינדי וכדומה.
רוצים לקיים חתונה אלטרנטיבית? לפניכם טיפים שיעזרו לכם לגבש תוכנית מעניינת וטקס מרגש.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
מיקס אנד מאץ' בטקס אחד אחת ההחלטות החשובות בחתונה אלטרנטיבית קשורה לסוג הטקס. האם תשלבו בין ברכות בהשראת הטקס הדתי לבין ברכות תוצרת אישית שאתם כתבתם או האם תשאבו השראה מטקסים רוחניים אחרים מתרבויות אחרות כמו למשל, טקס איחוד אינדיאני. לאחר שהחלטתם על סגנון בחרו מנחה לאירוע. יש סלבריטאים והרבה סטנדאפיסטים שמנחים חתונות אלטרנטיביות וגם מנחי אירועים שזה המקצוע שלהם והם מצוידים בטקסטים שנונים. המנחים יכולים, לאחר ראיון מקדים, לתפור עבורכם טקס מיוחד עם בדיחות שקשורות לקורות חייכם וסיפור אהבתכם או לתאר את המערכת הזוגית שלכם בצורה מעניינת ומפתיעה, בחרוזים או כעלילת מתח. אופציה אחרת היא לפנות לבן משפחה דומיננטי שיקריא את הברכות שאתם תכתבו או הוא יכתוב עבורכם והוא זה שגם יכריז עליכם בתור זוג נשוי וכדומה. הטקס יכול להתנהל כפרשנות פרסונאלית שלכם לטקס הדתי המוכר או אפילו כפרודיה משעשעת על המפגש ביניכם.
האפקטים שעושים הבדל בחתונה אלטרנטיבית הכל אפשרי. תוכלו לצעוד לחופה על שטיח אדום, לרקוד כל הדרך לחופה בליווי זיקוקים, לקיים הצגה מיוחדת המדגימה את סיפור אהבתכם או אפילו משחקי תפקידים המתארים את הדייט הראשון. לחלק בועות סבון ובלונים ולבקש שכל משתתף שקרוב לבמה או לאזור הטקס יקרא ברכה שחולקה לו מראש או להקרין את הברכות שצולמו מבעוד מועד על גבי מסך גדול המתנוסס מעל החופה. החליטו אם במהלך הטקס יהיו חילופי טבעות ושבירת כוס או בכלל משהו סימבולי אחר.
תוכנית אומנותית בשיק אחר לא על הטקס האלטרנטיבי לבדו. ניתן להמשיך בחגיגות מיוחדות כמו למשל, מסיבת תחפושות, הופעה יצירתית שלכם וכדומה. ניתן מראש לבקש מהמוזמנים להגיע בביגוד קז'ואל או בביגוד שיתאים לקונספט שנבחר, למשל, כולם לבושים בלבן או בטישרטס ששלחתם להם מראש עם הדפס ייחודי, למשל, קריקטורה שלכם.
הכל מאוחד בקונספט אחד תמיד כדאי לבחור נושא לחתונה אלטרנטיבית, כדי שתוכלו לגבש את כל הפריטים בצורה אחידה והרמונית. לבחור אולם אירועים שיוכל לזרום אתכם עם התוכנית ויתאים מבחינת תכולה למספר המשתתפים ויצירת האווירה הנחשקת, מצויד במערכת תאורה וסאונד מתקדמות עמן תוכלו לייצר משחק מעניין על פי הקונספט ותקליטן שיגבש עבורכם פלייליסט שמתאים לסוג החתונה לפי הנושא הנבחר, למשל, רק מוסיקה ישראלית וכדומה. החוויה הקולינרית היא חלק בלתי נפרד מהצלחת החתונה וגם כאן יש מקום לדמיון ויצירתיות מהגשת מנות בכלים ססגוניים ועד עמדות מזון עם מאכלים בקומפוזיציה מרגשת לפי הקונספט הנבחר. למשל, חתונה ישראלית – מאכלים המזוהים עם המטבח המקומי כמו שווארמה, פלאפל וכדומה בטאץ' גורמה.
לא משנה באיזה טקס אלטרנטיבי תבחרו, הכי חשוב שתיהנו מהמקום, מהאנשים, האוכל והאווירה.