ספה היא עולם ומלואו בפני עצמה. ישנן ספות עם ריפוד עור, ספות עם ריפוד מבד, ספות גבוהות, נמוכות, רכות או קשות. בעולם הריהוט, לספה יש תפקיד חשוב בחיים שלנו. אנחנו מתיישבים עליה אחרי יום עבודה בתקווה למצוא מעט מנוחה. אנחנו מארחים עליה חברים המבקרים בביתנו. אנחנו מושיבים עליה את הילדים כדי שיצפו בתוכנית בטלוויזיה בזמן חופשים ובכלל.
לכן, למרות שלכאורה מדובר בפיסת ריהוט ותו לא, לספות יש תפקיד לא קטן בחיינו בבית. מאחר ויש להן תפקיד, כאשר רוצים לחדש קצת את הבית ולקנות ריהוט חדש לסלון או לאחד החדרים – מאמץ לא קטן מושקע בחיפוש הספות האידיאליות.
1 צפייה בגלריה
צילום: ארנה רהיטים בהתאמה אישית
צילום: ארנה רהיטים בהתאמה אישית
צילום: ארנה רהיטים בהתאמה אישית
(צילום: ארנה רהיטים בהתאמה אישית)
מהי הספה האידיאלית
בדרך כלל, כאשר נצא לחפש ספות מעוצבות חדשות לבית, ונשוחח עם יצרני רהיטים כמו ארנה ריהוט, נרצה שהן תענינה על כמה תנאים. חיפוש הספה המושלמת יתחיל בדרך כלל בבית, מול האינטרנט, בחיטוט באתרים שונים ומחשבה על כיוון. נראה עיצובים שונים וסוגים שונים של ספות ונראה מה מדבר לליבנו. יחד עם זאת, ישנם אנשים רבים שיודעים בדיוק מה הן מחפשים – כלומר, מה היא הספה האידיאלית עבורם.
ראשית, הספה האידיאלית מוכרחה להיות גם יפה וגם נוחה. מדובר בשני תנאים מאוד סובייקטיביים. כאשר מדברים על יופי של ספה, צריך להתייחס גם להקשר העיצובי שלה. כלומר, הספה האידיאלית צריכה להשתלב באופן מושלם בין פריטי הריהוט הקיימים ובצבעים והגוונים שמאפיינים את שאר עיצוב הבית.
פרט לצבע של הספה, ישנם מרקמים רבים שיכולים לבוא בחשבון. הריפוד יכול להיות חלק, מפוספס, רך או קשה. מרקם הוא לא רק עניין של נוחות – הוא משפיע על המראה הוויזואלי של הספה. חומרים שונים יוצרים מראית עין שונה. ספה שבה ידיות מעץ, למשל, תתאים לבית המעוצב בצבעים "חמים" יותר. לעומת זאת, ספה מעור בצבע קרם או לבן – תתאים בדרך כלל למראה מודרני יותר.
העיצוב של הבית שלכם מוכרח להיכנס כשיקול לבחירת אופי הספות. בדרך כלל, כאשר מחליטים על קניית ספות כחלק משיפוץ כללי של הבית או כאשר מתכננים בית חדש, נעזרים במעצב פנים. מעצב פנים יכול לתרום מהניסיון והידע שלו ויידע להתאים את סוג הספה המושלם לעיצוב המתגבש של הדירה או הבית.
במידה ועובדים עם מעצב או מעצבת פנים, חשוב מאוד להיעזר בהם בבחירת הריהוט. אך יש אנשים הבוחרים לקנות ספות חדשות גם אם אינם מחדשים או מעצבים את כל הבית, אלא מאחר והספות הקיימות כבר התבלו ורוצים לחדש רק אותן. במקרה כזה, יש לצאת וליצור קשר עם חנות כמו ארנה רהיטים, ולסמוך על הטעם האישי שלכם.
נוחות מעל הכל
לאחר שהוחלט על הכיוון העיצובי, הגיע הזמן לבדוק את מידת הנוחות של הספות. אחד מהדברים החשובים ביותר שאנשים שמחליטים לקנות ריהוט צריכים לדעת הוא שהספה חייבת להיות נוחה עבורם. הספה תהיה, בסופו של דבר, מקום המפלט בערב מול הטלוויזיה או בסוף השבוע. על הספה יישבו בני הבית והאורחים שיבואו לבקר. לכן ספה, מעבר להיותה פריט שצריך להיות יפה ומזמין – חייבת להיות נוחה ביותר.
על מנת לוודא שהספה שאתם קונים נוחה עבורכם, עליכם לנסות כמה שיותר ספות מכמה שיותר סוגים. יכול להיות שהספה הישנה הייתה נוחה ואתם רוצים ללכת בכיוון דומה. אך מאחר ויש לכם הזדמנות חד פעמית לקנות ספה שתהיה נוחה אפילו יותר – לא כדאי לפסול שום דבר ופשוט ללכת לחנות כמו ארנה ריהוט ולבדוק שם את הספות.