כיצד העיניים עובדות? קשה לדמיין כיצד ניתן להסתדר בלי העיניים שלנו, המהוות עבורנו את הגורם המקשר לעולם החיצון ובעלות תפקיד חשוב בתפקודנו העצמאי. תפקידן החשוב של העיניים בגופנו, בא לידי ביטוי באמצעות העובדה כי קרוב לחצי מרקמת המוח שלנו, מוקדשת לפעילותן התקינה של העיניים, תהליכי הראייה ותנועתן. פעולת העין היא למעשה פעולה מתוחכמת ביותר, המשלבת חלקים רבים בביצוע משימת הראייה. תהליך הראייה עובד למעשה באופן הדומה למצלמה, כאשר קרני האור המגיעות מעצמים שונים במרחב, עוברות דרך חלקי העין השונים – קרנית, אישון, עדשה, רשתית ועוד, אשר פועלים יחדיו להמרת קרני האור לאנרגיה חשמלית, הנשלחת לעצב הראייה, אשר בעזרת המוח הופכת עבורנו לתמונה מוחשית.
1 צפייה בגלריה
ד"ר יעקב גולדיץ'
ד"ר יעקב גולדיץ'
ד"ר יעקב גולדיץ'
(צילום: FREEPIK)
חשיבות תפקודן התקין של העיניים גם מבלי להבין ממש כיצד העין בדיוק עובדת, החשיבות שבתפקודן המיטבי של העיניים ברור לכולנו, שכן בעיות ומחלות שונות בעיניים, המתחילות מעיניים אדומות, טשטוש ראייה ויכולות להגיע לבעיות חמורות יותר ואף אובדן הראייה, פוגעות באופן מהותי באיכות החיים שלנו ומחייבות הגעה אל רופא עיניים. הרפואה המודרנית המתקדמת של ימינו, בעיקר עקב הטכנולוגיה המפותחת, מאפשרת לאנשים רבים הסובלים מבעיות עיניים שונות, לפתור בעיות אלו בצורה קלה ומהירה, על אף שמדובר באיבר כה רגיש, בעיקר באמצעות השימוש הנפוץ של ניתוח עיניים בלייזר.
בעיות עיניים נפוצות בין אם מדובר בשימוש הרב שאנחנו עושים במסכים ובין אם מדובר בתוצאות של השנים החולפות, אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, המביאות אותם למצב של ראייה פחותה, העלולה להתפתח לכדי עיוורון. בנוסף, ישנן גם בעיות עיניים הנחשבות לטיפולים אסתטיים, אותם ניתן לבצע אצל רופא עיניים מומחה. אחת מבעיות העיניים הנפוצות היא קטרקט בעין, הנפוצה בעיקר אצל אנשים מבוגרים – מעל גיל 60. קטרקט הוא למעשה תופעה של עכירות בעדשת העין, המביאה למצב של ירידה ביכולת הראייה. ניתוח קטרקט ובעיקר ניתוח קטרקט בלייזר, הוא בין הניתוחים השכיחים בעולם. בעיית עיניים נפוצה נוספת היא לקות ראייה בשלבים שונים, אשר לרוב מביאה את הסובלים ממנה להרכיב משקפיים, או עדשות מגע. אמנם נראה כי מדובר בפתרון פשוט למדי, אך למעשה, אנשים רבים בוחרים להשתחרר מהתלות במשקפיים ובעדשות מגע באמצעות ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.
עם העיניים לא משחקים – פונים לד"ר גולדיץ' רופא עיניים מומחה בין אם מדובר בטיפול אסתטי ובין אם מדובר בטיפול במחלות עיניים שונות, את הטיפול מבצעים רק אצל רופא עיניים מומחה, מקצועי ובעל ניסיון. ד"ר יעקב גולדיץ', רופא עיניים פרטי ומומחה למחלות וניתוחי עיניים, תוכלו להבטיח את הטיפול המיטבי ביותר לעיניים שלכם. לאתר של ד"ר גולדיץ' - https://www.dr-goldich.co.il