איך נדע שאנחנו בוחרות תכשיט שהוא באמת עשוי מחומרים טובים ואיכותיים ולא סתם משהו שיהרס בעוד יומיים שלושה? איך יודעים לבחור פריט שיתן לך את המענה לא רק עכשיו, כי אם יהיה חלק מההון שלך גם שנים קדימה? הרי כולנו יודעות כי ערך של תכשיט הוא לא רק מה שהוא עכשיו, מדובר על מה שישאר איתך לתמיד, גם שנים קדימה, מה שאת תתני לילדות שלך בהמשך כשכבר לא תענדי אותם.
אז קודם כל נגיד את מה שאולי לא נעים לשמוע, אבל הוא, לצערנו, האמת, אי אפשר ממש לדעת בלי להיות בעלי ידע בתחום היודעים לתת את המבט המקצועי לשם כך. הרבה פעמים, בייחוד כאשר אתן רוכשות תכשיטים ממקומות לא מוכרים, מבתי עסק שממוקמים בחוץ לארץ, קשה לדעת. האם מדובר על חתיכה של ברזל סביבה ציפו את המוצר בכסף? האם זה פלסטיק בכלל? דווקא היום, בעידן בו חיקויים הם דבר כל כך זמין ופשוט, מדובר על תופעה שבאמת קשה מאוד להצליח להתחמק ממנה. אבל מה בכל זאת כן אפשר לעשות?
1 צפייה בגלריה
פנדורה
פנדורה
פנדורה
(צילום: pixabay להמחשה בלבד)
ישנם תכשיטים מסומנים בדרך כלל כאשר מדובר על ציפוי זהב אתם תוכלו לראות על התכשיט את האותיות: GP או GEP שמסמלות את ראשי התיבות באנגלית: Gold Platsed שפירושו זה מצופה זהב. לעיתים, כמובן, יכולים להיות תכשיטים לא מסומנים אבל אין זה אומר כי אלו עשויים זהב אמיתי ולא מצופים זהב.
בדיקה באמצעות חומצה ישנם כל מיני אביזרים לבדיקה ביתית של איכות הזהב, אבל מכיוון שאתם מטבע הדברים לא מגיעים מהתחום, תמיד טוב ללכת לתכשיטן המכיר את התחום היטב. הוא יהיה זה שיגיד לכם בסופו של דבר האם מדובר על תכשיט עשוי זהב אמיתי.
בדיקה מגנטית כסף וזהב לא נמשכים למגנט. כך שאם התכשיט עובר את הבדיקה המגנטית ולא נמשך למגנט, כנראה שאין בעיה ומדובר על תכשיט עשוי זהב או כסף טהור. אם התכשיט בכל זאת נמשך למגנט כנראה מעורבת בו גם מתכת נוספת.
תו תקן הדבר נכון לכל חברה המכבדת את עצמה. כאשר מדובר על תכשיטים העשויים כסף אמיתי, זהב אמיתי וכן הלאה, מדובר על תכשיטים שיש להם כמו תו תקן. כלומר, אנשי המקצוע שמכרו לכם את התכשיט ממש יגידו לכם ממה עשוי התכשיט הזה. מטבע הדברים, כאשר אתן הולכות לאנשי מקצוע מעולים, כאלו שאתן יכולות לסמוך עליהן, התוצאה עתידה להיות תוצאה בה אתן יכולות להיות שלמות עם הבחירה ולדעת כי אתן נמצאות באמת בידיים טובות. שכן, במידה רבה, מדובר על מה שקובע בסופו של יום את השם של החברה. כך שאם החברה הזו לא תיתן לכם מוצר שבאמת מכיל את החומרים שאלו קבעו שקיים בתוך המוצר, האמינות שלהן תיפגע ומכאן מדובר על כדור שלג מתגלגל. כך שהרבה פעמים מדובר על דרך פשוטה וטובה פשוט לדעת שאתן אכן רוכשות את החומר הנכון.
מחפשים תכשיטים יפים מחומרים איכותיים? הגעתם למקום הנכון.