לכן אנשים נדרשים לחכות זמן רב לבדיקות כאלו ואחרות. דבר שיכול להשפיע מהותית על אופי הטיפול בהם. לכן מטופלים רבים בוחרים להיעזר בשירותי בריאות פרטיים, באמצעות פוליסות ביטוח בריאות פרטיות וכן באמצעות ביטוחים משלימים מסוגים שונים. כך הם יכולים ליהנות משלושה יתרונות שאין במערכת הבריאות הציבורית: ראשית, ישנם יותר תורים וקיימת אפשרות לקבל תור מהיום להיום או מהיום למחר, ולא צריך לחכות שבועות עד שיהיה תור פנוי. שנית, אפשר ליהנות משירות אישי, קרוב וצמוד, בין אם זה של הגורם דרכו מופנים לבדיקה ובין אם זה של הצוות במקום. שלישית, העלויות של הבדיקה נמוכות לעיתים לאין שיעור, מאשר מה שנהוג לשלם בדרך כלל. פעמים רבות המטופלים מופתעים עד כמה העלויות הן נמוכות, ביחס למה שהם שיערו שיהיה עליהם לשלם עבור הבדיקה.
דוגמא טובה לכך היא בדיקת MRI פרטית. כידוע, בדיקת MRI היא אחת הבדיקות החשובות שנערכות בעולם הרפואה, היא מאפשרת לראות מה קורה בתוך האיברים הפנימיים של גוף האדם מהראש ועד עמוד השדרה, מבלי לפצע פעולה פולשנית, תוך יכולת להציג תמונה מלאה, מדויקת, ברזולוציה איכותית, עם פריסה לחלקים שונים. הבדיקה מאפשרת לגלות מומים, גידולים, מחלות ועוד. אחד היתרונות של הבדיקה, להבדיל מבדיקות אחרות, היא איננה חושפת את הנבדק לקרינה.
1 צפייה בגלריה
360 מעלות שיא
360 מעלות שיא
360 מעלות שיא
(צילום: UNSPLASH)
מה הן עלויות הבדיקה? אם לא פונים לבדיקה באופן פרטי, אז העלות יכולה להגיע לסכומים של אלפי שקלים. שכן מדובר באחת מהבדיקות היקרות ביותר שקיימות בעולם הרפואה. חשוב להדגיש, מעבר לעובדה שמדובר בבדיקה מאוד יקרה, הרי שאין אפשרות לקבל תור מוקדם דרך מערכת הבריאות הציבורית. מה שכמובן יכול לפגוע באיכות הטיפול שעל המטופל לעבור. לעומת זאת, כשאנחנו בוחנים כמה עולה ביצוע בדיקת MRI באופן פרטי, אז אנחנו מגלים שמדובר על עלויות מאוד נמוכות, לא רק באופן יחסי אלא בכלל. מדובר על בדיקה שעלותה באופן פרטי מגיעה בסופו של דבר לסכום של עשרות שקלים. מדובר על חסכון עצום אשר נעשה בזכות שימוש בפוליסת ביטוח בריאות או ביטוח משלים. באופן מעשי אומנם הבדיקה יכולה לעלות אלפי שקלים, אך בזכות הכיסוי של חברות הביטוח, אפשר ליהנות מהשתתפות שמשאירה עלות של עשרות שקלים בודדים.
צריך לזכור, כשאנחנו מחשבים כמה עולה ביצוע בדיקת MRI באופן פרטי, עלינו לקחת בחשבון לא רק את עלויות הבדיקה הישירות, אלא גם עלויות נוספות. הרי אם אנחנו פונים לבדיקה באופן רגיל, סביר להניח, כאמור, שנצטרך לחכות עד שנקבל תור אם בכלל. זה יכול להשפיע על התפקוד שלנו, יכול להשפיע על שגרת החיים שלנו והיכולת שלנו לעבוד. באופן טבעי זה יגבה מאיתנו מחיר יקר, לא רק בגוף ובנפש אלא גם מבחינת עלויות. לעומת זאת, אם אנחנו פונים לבדיקת MRI במסלול פרטי, אז גם נוכל לקבל תור תוך 12 עד 72 שעות לבדיקה עצמה וגם נוכל לפנות לרופא שלנו עם התוצאות להמשך הטיפול בהקדם. זה אומר, שלא נידרש להתמודד עם הבעיה אלא נוכל לטפל בה באופן מיידי. גם אם מדובר בבעיה לא פשוטה, הרי שנוכל להתחיל בתהליך הטיפול, מה שיעזור לנו גם מבחינת עלויות נלווית.
חשוב להדגיש, אנחנו מחזיקים פוליסת ביטוח בריאות פרטי בדיוק בשביל הדברים האלה. בשביל בדיקות וטיפולים שאנחנו לא יכולים לקבל באופן מיידי דרך קופת חולים או בכלל (אם הבדיקה יקרה, ייתכן מאוד שהרופא לא ירצה לשלוח אותנו לבצע אותה). זו ההזדמנות שלנו לנצל את הפוליסה שברשותנו, ליהנות מתור מהיר ולחסוך עלויות משמעותיות. זה כמובן יעזור לנו מכל הבחינות. עלינו לבחור מקום שיכול לספק לנו תור לבדיקה באופן מיידי ומהיר, בעלויות נמוכות, וכן חשוב שנבדוק את סוג השירות שאנחנו מקבלים דרך המקום שמפנה אותנו לביצוע הבדיקה, בשביל שנוכל ליהנות מיחס אישי צמוד וקרוב, וכך הכל יתנהל בצורה נכונה, מהרגע שאנחנו מגיעים אל המכון ועד לרגע שאנחנו עוזבים אותו. המאמר באדיבות 360 מעלות שיא
פורסם לראשונה: 12:00, 21.07.21