ידוע כי החיים אינם דבר צפוי ולא פעם גם אנשים בריאים וצעירים יכולים להגיע למצב של פגיעה כלשהי בבריאותם בשל סיבה כזאת או אחרת. על כן, אם הוצע לכם ביטוח סיעודי כלשהו, כדאי מאוד שתבדקו מה הוא בדיוק מציע לכם ואם הוא אכן מתאים לכם מבחינת כל מה שהוא מציע והמחיר תמורתו, כדאי מאוד שתבחרו בו. מדובר על ביטוח שמהווה דבר חשוב מאוד עבור העתיד של לא מעט אנשים.
מהו ביטוח סיעודי? נכון להיום חברות ביטוח שונות מציעות ביטוח סיעודי לצידן של קופות החולים, כלומר המשמעות היא לאפשר לכל אדם שיוכר כסיעודי בשל תשישות נפש כגון: דמנציה או מחלת אלצהיימר או בשל כשל גופני הנובע ממחלה כלשהי, כאשר יש צורך שהאדם יעמוד ב3 מתוך הקריטריונים אשר מגדירים אדם כסיעודי. הקריטריונים שאליהן מתייחסות תביעות סיעוד הן: מצב שבו המבוטח איננו מסוגל לבצע באופן עצמאי מחצית מפעולות היום יום כגון: הלבשה, רחצה, קיצה ושכיבה, ניידות, שליטה על הסוגרים, אכילה ושתייה. אדם שכאמור מגיע למצב סיעודי שבו הוא לא מצליח לעשות 3 מבין הפעולות הללו, יכול לתבוע את הביטוח שרכש ובהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית שלתו לקבל קצבה חודשית או קבלת פיצוי חודשי לפרק זמן כזה או אחר.
1 צפייה בגלריה
חברת  מגן מומחים
חברת  מגן מומחים
חברת מגן מומחים
(צילום: FREEPIK)
כיצד נקבע מצב סיעודי למבוטח? הגשת תביעות סיעוד מחייבת פנייה לחברת הביטוח יחד עם מסמכים רפואיים אשר מתייחסים למצב הרפואי הבריאותי והתפקדותי של האדם וכן התלות שלו באחרים וההערכה של הביטוח הלאומי. חברות הביטוח לרוב יפנו בשלב זה לקופות החולים, בתי החולים והביטוח הלאומי בכדי לאסוף חומר רפואי שמעיד על מצבו התפקודי של המבוטח. ישנם מקרים שבהם חברת הביטוח תשלח גם רופא או אחות מטעמה לבית המבוטח על מנת שהם יבדקו אותו ויבצעו הערכה תפקודית. במקרים הללו יעריך איש הביטוח את היכולת של המבוטח לבצע פעולות בסיסיות שונות וכן יבחן את מידת התלות שלו באחרים. כאשר מדובר על מקרה של תשישות נפש, המבוטח יעבור בדיקה קוגניטיבית אשר מטרתה היא לבדוק את מידת השיפוט וההתמצאות שלו וכן את רמת הזיכרון שלו.
מהן זכויות המבוטח בביטוח סיעודי? ניתן להגיש תביעות סיעוד לחברת הביטוח עבור שלוש שנים בלבד שבהן הפך המבוטח לסיעודי. הפיצוי יכול להינתן בצורה רטרואקטיבית, כלומר: גם עבור הזמן שבו האדם הפך לסיעודי ועדיין לא הוגשה תביעה. כמו כן, ניתן להגיש את התביעה המדוברת לחברת הביטוח גם לאחר שהאדם נפטר וזאת במידה ויש מסמכים אשר תומכים בכך. בשני המקרים הפיצוי יהיה לשלוש שנים בלבד.
כיצד תגישו תביעת ביטוח סיעודי בצורה הטובה ביותר? חשוב מאוד להבין שעל אף שניתן לתבוע באופן עצמאי את חברת הביטוח שבה האדם מבוטח בביטוח סיעודי, הרי שבכדי שהתביעה תתקבל בצורה הטובה ביותר וכן בכדי שהתהליך כולו יתבצע בצורה קלה ומהירה יותר, כדאי להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם להגיש את התביעה בצורה הטובה ביותר. חברת סיעוד מגן מומחים הוקמה מתוך מטרה להקל על מבוטחי הביטוח הסיעודי ובני המשפחות שלהם, לממש את הזכויות הכספיות שמגיעות להם. החברה מלווה, מכווינה ומייעצת לכלל הלקוחות שלה בתהליך בניית התיק הרפואי וכן בהיערכות לבדיקה הרפואית מטעם הנציג של חברת הביטוח. החברה פועלת בתחום זה כבר לא מעט שנים ומנוהלת על ידי צוות מקצועי ומנוסה בעל הבנה, בקיאות וניסיון רחב היקף בכל הנוגע לתחום הביטוח הסיעודי. החברה מטפלת מדי חודש במעל ל100 תביעות ביטוח סיעודי וזוכה לאחוזי הצלחה גבוהים מאוד וזאת הודות למצוינות המקצועית שלה.