איך אפשר לזרז את הקצב? כח נדל"ן התחדשות עירונית מציגה את הדרך שלה בקידום פרויקטים וקיצור זמנים מוכח, ובמילים אחרות - "השפה שלנו".
"ישנה רעה חולה של שוק הדיור והתכנון, שעולה לנו הישראלים ביוקר," אומר אדיר קינן, מנכ"ל חברת כח נדל"ן העוסקת בהתחדשות עירונית ומקדמת בימים אלו בניית למעלה מ-5,000 יח"ד באזור השפלה והמרכז.
3 צפייה בגלריה
פרוייקט של חברת כח נדלן ברמת גן. הדמיה מילוסלבסקי אדריכלים
פרוייקט של חברת כח נדלן ברמת גן. הדמיה מילוסלבסקי אדריכלים
פרוייקט של חברת כח נדלן ברמת גן. הדמיה מילוסלבסקי אדריכלים
(צילום: כח נדל"ן התחדשות עירונית)
"מצד אחד כולם מבינים שצריך לבנות, לבנות, לבנות – ולשחרר כמה שיותר דירות חדשות לשוק כדי לעצור ואפילו להוריד את מחירי הדיור. אבל מצד שני, השפה של הרשויות מתנגשת עם שפת הדיירים שמתנגשת עם השפה של היזם ומכאן יש קשיים לקדם את התכנון." אז איך מתמודדים עם האתגר? כח נדל"ן מתנדבים להסביר:
הסיבה לכך היא אותו 'משולש אינטרסים' של הדיירים, היזמים והרשויות המקומיות. בעוד 98% מהחברות היזמיות בשוק הנדל"ן רואות בעירייה ובוועדות התכנון - ולחלופין בדיירים – צלע שונה מהן אשר מאתגרות אותם מלהרוויח כמה שיותר ומנסות לכאורה למתן את צעדיהם. בכח נדל"ן אנחנו מאמינים ומיישמים שפה אחרת לחלוטין. אם יש מושג שנקרא 'לרבע את המעגל' – לנסות להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי – אז בראייה שלנו כשאנחנו ניגשים לפרוייקט המטרה הראשונה היא 'לעגל את המשולש', ולהפוך את שלושת הגורמים בפרויקט לשותפים מלאים עם אינטרסים זהים.
3 צפייה בגלריה
מנכל כח נדלן אדיר קינן.
מנכל כח נדלן אדיר קינן.
מנכל כח נדלן אדיר קינן.
(צילום: יח"צ)
זווית ראשונה: דיירים-יזם החשש הראשון של הדיירים, שכבר "שבעים" מהבטחות ומצגות, הוא לא ליפול בפח. לרובם הדירה בה הם מתגוררים היא דירתם היחידה, המקום בו הם חיים וכנראה גם הנכס הפיננסי בעל השווי הכי משמעותי עבורם. הם לא יכולים להרשות לעצמם להיפגע.
בכח נדל"ן אנחנו שואפים שהדיירים יהיו הכי בטוחים ויקבלו את המקסימום שמגיע להם. שוב, לא שירגישו הכי בטוחים, אלא שבאמת יהיו כאלה. אנחנו מעודדים את הדיירים לשכור את שירותיהם של משרדי עוה"ד הכי טובים, השמאים הכי מקצועיים וכו' ולהציג את הדרישות הכי גדולות שלהם ולשים על השולחן בצורה הכי ברורה איך הם רואים בחלומם את עתידם בבית החדש שייבנה.
לכל פרוייקט כח נדל"ן מקימה מנהלת דיירים על ידי מלווים חברתיים שכל תפקידם זה לדאוג לפרט - לדבר מתי שצריך ועם מי שצריך ולהגיע למתחם מידי שבוע, וכשצריך – גם יום אחרי יום, ולא רק לפני כנס דיירים או אחרי כנס או לקראת חתימות או אחרי חתימות, אלא תמיד!
המנהלת מנוהלת על ידי המלווים באפליקציה ייעודית לדיירים, בקבוצות וואטסאפ משותפות עם נציגי העירייה וגם בתקשורת ישירה לטובת בני הגיל השלישי או המתקשים בשפה ובתפעול וכמובן אתנו. אנחנו שם 24/7.
3 צפייה בגלריה
שומרים על קשר ועדכון ברמה היומיומית. כנס דיירים
שומרים על קשר ועדכון ברמה היומיומית. כנס דיירים
שומרים על קשר ועדכון ברמה היומיומית. כנס דיירים
(צילום: כח נדל"ן התחדשות עירונית)
בנוסף, אנחנו מעודדים שילוב נציגי הדיירים בפגישות עם וועדות התכנון. כאשר יש ועדת תכנון יש נציגים אותנטיים של הדיירים במתחם ששותפים לתהליך ומשמיעים את הרצונות והצרכים המדויקים של הדיירים.
זווית שניה: עירייה-יזם העירייה לא מערימה קשיים בתכנון. היא דואגת לטובת המחר, לטובת השכונה ולטובת הדיירים העתידיים בפרויקט. היא לא נגדנו והיא לא מחפשת איפה להוציא מהיזם עוד התחייבות. ברגע שמבינים שאנשי המקצוע של ועדות התכנון בסך הכל רוצים להשפיע על איכות החיים בשכונה שתיבנה – אז למה שאנחנו נתנגד? אחרי הכל, אם השכונה תהיה נעימה ויפה, ויהיו בקרבתה כל השירותים הציבוריים והתחבורתיים הנכונים – אז גם לנו, כיזמים, יהיה אטרקטיבי וקל יותר למכור את הפרוייקט לתושבים חדשים.
אנחנו מקימים ועדת תכנון פרויקט – בשיתוף העיר. מעלים את הכל על השולחן, כל הערה והארה עולה לדיון בצורה מקצועית בדיוק כפי שמתנהל בועדות תכנון. המוטיב המנחה – הכל על השולחן. אין גרידיות יש צרכים וחששות ויש מענה לחשש וצרכים מקצועיים.
זווית שלישית: עירייה-דיירים לכאורה, לחברה היזמית אין קשר לצלע הזו. זה לא נוגע לנו. עם זאת יש מקרים שמה שתוקע את הפרויקט זה אתגר האמון ששורר בין שני אלה. על החברה היזמית לפוגג את החששות, לתווך בין הצדדים ולפעול באופן אקטיבי על מנת ששני הצדדים הללו – עירייה ודיירים – ישתפו פעולה.
על ידי שילוב מקדמי של מלווים חברתיים, פגישות קבועות ביומן מידי חודש ושיחות מקצועיות, שיתוף מידע הדדי, הקשבה, שיח פורה – הקשר נבנה.
בסופו של דבר, כשכולם יחד משתפים פעולה ואין 'כיפופי ידיים' של שנים בין הצדדים נחסך זמן רב וכול מי שעובד איתנו מופתע בכל פעם מחדש איך דברים אצלנו זזים מהר, לדוגמא, זמן לכתיבת תכנית בינוי עיר (תב"ע) זה תהליך שלוקח בממוצע 5-8 שנים, אצלנו – 3-4. בכח נדל"ן חושבים אחרת, מדברים אחרת, והכל ביחד.
בימים אלו מקדמת כח נדל"ן התחדשות עירונית, מהחברות הבולטות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, את בנייתן של כ-5,400 יח"ד בשלבים שונים – בערים רמלה, לוד, רמת גן ותוך מתן דגש לפריפריה חברתית ופרויקטים מאתגרים.
רוצים לבחון אצלכם פרויקט? נמצאים בהליך בחירת יזם? מכרז יזמים כבר יצא? - נשמח לבחון, להציע, ולבצע.
מוזמנים ליצור קשר חפשו 'כח נדל"ן התחדשות עירונית' בפייסבוק או באינסטגרם טלפון: 054-3830283 דוא"ל: nadlan@koach-ins.co.il http://www.koach-nadlan.co.il