תאונות בבית או בעבודה, לא חשוב היכן הן תופסות אותנו, זה תמיד יהיה בטיימינג גרוע. תאונת עבודה או תאונת דרכים על אחת כמה וכמה, עלולות להפוך יום טוב ליום שחור ובאבחה אחת להפוך אותנו מסופר מן שעושה מלא פעולות בבת אחת, ממש מולטי טסקינג, לאדם שבקושי מסוגל ללבוש בעצמו את החולצה. לכן חשוב שנבין מה הם הזכויות שלנו בכל הנוגע לתביעות נזיקין.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

להתפשר בלי להתעשר

חברות הביטוח הן גוף גדול ומאורגן, בעל אינספור עורכי דין וסוכני ביטוח ממולחים שרק מוכנים לקריאת ההשכמה, כאשר פלוני אלמוני מהרחוב ירצה לתבוע את הפוליסה שלו בגין פגיעה כזו או אחרת. אז תשחרר חברת הביטוח את כלבי האשמורת שלה ותשסע אותם בלא רחם בתובע המסכן שרק רצה לקבל את מה שמגיע לו כחוק, פיצויים. אז למען ההגינות נוסיף שלא כל חברות הביטוח הן כאלה, כמובן וישנן חברות הגונות יותר והגונות פחות, אך המשותף לכולן הוא, שהן עסק כלכלי שצריך לשמור קרוב את הכספים שלו ולא לחלק אותם לכל דורש. בדיוק לשם כך חברות הביטוח מפעילות חוקרים ושמאים שיפגשו את התובע בזמן שהוא הכי לא מאופס ולא מוכן לכך ויסכים להסכמי פשרה לא הגיוניים בעליל שלא תואמים את חומרת הפציעה, על כן מומלץ לא להסכים לשום הסכם פשרה מבלי להתייעץ קודם לכן עם עו"ד נזיקין שיעמוד לצידכם ויעזור לכם לשמור על האינטרס שלכם אל מול חברת הביטוח ובמקרה הצורך גם ייצג אתכם בבית המשפט אם העניינים יסלימו עד כדי כך.

תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע טראומתי לכל הדעות, לכל אדם באשר הוא. בדקות הראשונות לאחר האירוע אנו לא מאופסים ולא חושבים בבהירות ודווקא אז, קורות הטעויות הקריטיות. עורך דין נזיקין טוב ימליץ לכם לא לסגור כלום מול חברת הביטוח, לפחות שנה מיום קרות התאונה, מכיוון שבתאונות דרכים, לעיתים קיימות פציעות שמופיעות רק שבועות לאחר התאונה ולא בימים הראשונים. חברות הביטוח מודעות לכך היטב ויעדיפו לחתום על הסכם כמה שיותר סמוך לאירוע התאונה, אך אל לכם לרתום את העגלה לפני הסוסים, זיכרו את הפסקה הזו וקחו לכם את הזמן להירגע ולחשוב בצלילות ובבהירות. פרט נוסף שחשוב בתאונות דרכים ובתאונות נזיקין בכלל הוא התיעוד, כמה שיותר תיעוד יוסיף "בשר" לתביעה וירתיע את חברת הביטוח למוסס את התביעה או לרצות ללכת איתה לביהמ"ש והיא תעדיף להגיע להסכם פשרה צודק לכל הצדדדים.

להתפשר מבלי להיקשר

ישנם עורכי דין שמחזיקים אפוא בדעה הפוכה, שצריך להתפשר מול חברת הביטוח כמה שיותר מהר ולא למשוך זאת. מכיוון שלחברת הביטוח יש גב איתן מאחוריה והיא יכולה להחזיק מריחה של תיק כזה או אחר הרבה מאד זמן, לעומת האזרח הקטן, שצריך את הכסף יותר ממנה ולעיתים אין לו אורך נשימה כמו לחברת הביטוח.