חושבים לעבור את הפרוצדורה ורוצים לדעת יותר? המומחים של אתר דנטלגייד ריכזו עבורכם מספר שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין יותר על התהליך ואיך לבחור את הקליניקה המתאימה לכם ביותר.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים הינה למעשה החדרת בורג (שתל דנטאלי) אל תוך עצמות הלסת (או עצמות הלחיים). הבורג עצמו משמש כעוגן שאמור לשאת בכל לחצי הלעיסה ומעליו מולבש כתר חרסינה שמדמה את השן החסרה בחלק הנראה לעין. השתלת שיניים מחליפה את השימוש בשיניים תותבות, שאינן מהוות שיניים קבועות, זזות בלעיסה ודיבור ואינן נראות טוב מבחינה אסתטית.

אילו שיטות קיימות כיום?

3 השיטות הנפוצות ביותר להשתלת שיניים הן:
• השתלות שיניים ממוחשבות – חוסר דיוק של הרופא המטפל בזמן ההשתלה עשוי לגרום לכישלון ההליך. על מנת למזער את הסיכוי לטעויות ואי דיוקים, פותחה שיטה שבה ההשתלה הינה מונחית מחשב וזאת באמצעות סד מיוחד שקובע את כל זוויות ההשתלה, המיקומים וקוטר השתל המומלץ. הסד מתוכנן באמצעות תוכנת מחשב מתקדמת שמנתחת את תוצאות הדמיית ה- CT של המטופל הספציפי.
• All on 4 – עד לא מזמן, עבור סט מלא של שיניים בלסת עליונה, היו נדרשים שתלים כמספר השיניים החסרות. כיום, הדבר אינו הכרחי וזאת בזכות התפתחות הטכנולוגיה והאפשרות לבצע השתלה בשיטת All on 4. בשיטה זו משתמש הרופא המטפל בארבעה שתלים בלבד פר לסת (שניים בכל צד). השיטה מהירה, זולה יותר ומציעה בחירה בין השתלה קבועה לבין תותבות נשלפות על "תיקתקים", מה שמוזיל את העלויות אפילו עוד יותר.
• שתלי זיגומה – עצם הלסת העליונה נוטה להיספג במהלך השנים, עד לכדי מצב בו לא ניתן לקדוח בתוכה שתלים שיחזיקו מעמד כנגד כוחות הלעיסה שלנו. כיום ניתן לקדוח שתלים ארוכים מיוחדים לעצמות הלחיים, מה שהופך את מצב עצם הלסת ללא רלבנטי.

השתלות שיניים ביום אחד – במה מדובר?

בחלק מהמקרים, ניתן להגיע למצב בו השתלים והכתרים הזמניים מיושמים עוד באותו היום כך שהמטופל נכנס לקליניקה עם חוסר שיניים ויוצא ממנה תוך מספר שעות בודדות עם סט מלא של שיניים שמתפקדות באופן מלא. במקרים האחרים, יש לבצע את ההשתלה באופן הדרגתי, כלומר, ליישם את הכתרים הזמניים והקבועים רק אחרי תקופה מספקת שבמהלכה נקלטים השתלים הדנטאליים בעצמות הלסת בצורה חזקה. השתלת שיניים ביום אחד מתאימה, כעיקרון, עבור כל אחת מהשיטות שתוארו לעיל.

כמה זה עולה והיכן ניתן לעבור את הפרוצדורה?

טווח מחירים של השתלת שיניים בישראל לכל הפה נע בין 50 ל- 80 אלף שקלים פר לסת. המחיר עשוי להיות גבוה יותר כאשר עוברים את הטיפולים בהרדמה מלאה או כאשר יש צורך בביצוע טיפולים מקדימים כגון הרמת סינוס (השתלת עצם בחניכיים), טיפול במחלת חניכיים מתקדמת ועוד. קליניקות רבות מתמחות בהשתלות שיניים בכל השיטות שציינו והן ממוקמות בכל רחבי הארץ. תוכלו להיעזר באתרים ייעודים שמרכזים לכם אותן. למשל -תוהים היכן מומלץ לעבור טיפול השתלת שיניים בראשון לציון? באתר דנטלגייד תוכלו להשוות מחירים בין קליניקות שונות ולבחור בהצעה המתאימה ביותר עבורכם וכך גם עבור כל עיר אחרת. שיהיה בהצלחה!