בואו נפתח את כל הקלפים ונדבר על הכל!
האם זה בכלל משנה לגוגל היכן האתר שלכם מאוחסן? האם האינדוקס של גוגל יכול להשתפר או להיפגע בגלל השרת שבו האתר שלכם מאוחסן? האם יש השפעה ישירה של השרת המאחסן את האתר שלכם על המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

התשובה היא כן! שרת זה נושא מאוד קריטי לקידום האתר ועל כך בהרחבה:
בתחילת כל קורס קידום אתרים שמכבד את עצמו לומדים על הפרמטרים של השרת שחייבים לבדוק לפני שמחליטים לרכוש חבילת אחסון אתרים. והפרמטרים הם:
1. מהירות טעינת האתר. אם השרת יהיה איטי והאתר שלכם יטען ביותר מ2-3 שנית מקסימום, גוגל יכולה בהחלט להוריד את המיקום שלכם כיוון שהיא תפרש את האיטיות של האתר כחיסרון. האינטרס של גוגל הוא להציג לגולשים שלה את האתרים הטובים ביותר ואתר איטי זה לא אתר איכותי. זה עובד גם מהצד השני: אם האתר יהיה איטי ולגולשים לא תיהיה מספק סבלנות על מנת להישאר באתר והם יברחו לאתרים אחרים שיש בתוצאות החיפוש של גוגל – הרי שגוגל תראה שהגולשים בורחים (אחוזי נטישה גבוהים) ותקבל גושפנקה לכך שהאתר הזה לא צריך להופיע גבוהה בתוצאות החיפוש.
2. זמינות השרת. זמינות זה אומר דבר מאוש פשוט, השרת צריך להיות תמיד דלוק, עובד ומחובר לאינטרנט. היו מקרים בהם השרת לא עבד והאתר מן הסתם לא היה באוויר, גוגל הגיעו וסרקו מספר פעמים את האתר וראו שהאתר לא באוויר והורידו אותו לחלוטין תוצאות החיפוש. במקרים כאלה כל מה שעשינו זה להעביר את האתר לשרת אחר וזה פתר את הבעיה תוך כשבועיים כשגוגל סרקה את האתר מחדש לאחר בקשה ידנית לעשות כן.
3. שכנות רעה. אם בשרת שלכם מאוחסנים אתרים בנישות לא "כשרות", או להגדרת גוגל, אתרים שהתוכן שלהם לא מוגדר כתוכן לכל המשפחה, גוגל עלולה לשים את כתובת הIP של השרת שבו האתר שלכם מאוחסן לרשימה שחורה והאתר שלכם לא יוכל להתקדם בגוגל.
4. בעבר דובר על כך שעדיף שאתרים ישראליים למשל יאוחסנו בישראל והסיבה לכך הייתה נושא מהירות הטעינה. הגיוני שאם השרת שבו האתר שלכם מאוחסן נמצא למשל בארצות הברית והגולשים שלכם נמצאים בישראל, סביר להניח שבשבילם זמן הטעינה יהיה איטי יותר כיוון שהם צריכים להגיע מישראל לארצות הברית. היום זה פחות רלוונטי כיוון שבארצות הברית למשל יש שרתים הרבה יותר מהירים מהשרתים בארץ. למשל השרתים של חברת אמזון שהם יקרים בטירוף אך גם מהירים מאוד. או שרתים של חברת JetServer הישראלית שמחזיקה שרתים לא רק בישראל אלה גם בארצות הברית ובאירופה ששם חוות השרתים הרבה יותר עוצמתיות מהחוות שרתים שיש בארצנו הקטנה.
לסיכום:
אז אם נושא הSEO חשוב לכם, כדאי לכם מאוד שהאתר שלכם יאוחסן בשרת מהיר, כזה שהזמינות שלו גבוהה ושכל האתרים שמאוחסנים בו הם אתרים כשרים.