ערך תלוי ייעוד
לכל מוצר, לכל פריט ולכל חפץ יש ערך והערך הזה נקבע על פי הייעוד שאותו מיועד למלא אותו פריט. כך למשל, ספה מיועדת לשמש כפריט ריהוט מרכזי בביתכם, כפריט עיצוב וכאמצעי אירוח. ואולם, כאשר אתם קונים ספה מיושנת ואולי אפילו מעט בלויה כדי להניח אותה במרפסת, הרי שהערך שלה בתור פריט עיצוב כבר יורד מהפרק וכך גם לגבי פריט אירוח. אתם קונים למעשה פריט ריהוט שגם הוא משמש אתכם רק במרפסת ולא הייתם מעזים להציב אותו במרכז הסלון. מהסיבה הזאת, על הספה הזאת אתם תשלמו הרבה פחות מאשר הייתם משלמים על ספה חדשה ומעוצבת. לכל פריט יש ערך על פי הייעוד אותו הוא ממלא וכך זה גם נכון לגבי רכב. זהו למעשה הקונספט המרכזי שיושב מאחורי המחיר הנמוך שהוצע לכם על ידי קונה רכבים לפירוק.
הרכב שלכם יורד מהכביש
אם נעזוב את הספה ונחזור לרכב שלכם, הרי שכאשר אתם מוכרים אותו לפירוק, אתם למעשה גורעים אותו ממצבת הרכבים הפעילים בישראל והרכב לא מורשה יותר לעלות על הכביש. הערך שלו הוא כבר לא כאמצעי תחבורה, אלא כאוסף של מתכת חומרים אחרים שאת חלקם אפשר למחזר ואת מקצתם אפשר גם לשפץ ולמכור בשוק חלפי הרכב. הייעוד של הרכב שלכם השתנה ובהתאם לכך גם הערך שלו.
1 צפייה בגלריה
רכבים לפירוק
רכבים לפירוק
רכבים לפירוק
(צילום: pexels)
סיכונים ועלויות ברכישת רכב לפירוק
כאשר קונה רכבים לפירוק קונה מכם את הרכב שלכם הוא לוקח על עצמו סיכון לא פשוט. במעמד הרכישה הוא רק יכול להעריך מהו הרווח שיוכל להפיק מחלקי הרכב שלכם, אך לא יכול לדעת זאת בוודאות. ייתכן ויגלה שמרבית החלקים אינם ראויים לשיפוץ ומכירה כחלפים, מה שיוביל להעברת מרבית חלקי הרכב למחזור כמעט ללא רווח. על כך יש להוסיף את עלויות עבודת הפירוק שיכולה להימשך שעות וימים ולפעמים גם את עלות גרירת הרכב ממגרש החניה שלכם. לו היה קונה מכם הסוחר את הרכב שלכם במחיר מחירון, הוא היה בוודאות מפסיד ולכן לא היה קונה אותו מלכתחילה.
כעת ברור לכם מדוע קונה רכבים לפירוק לא יכול, גם אם היה רוצה, להציע לכם מחיר מחירון על הרכב וכעת אתם מבינים גם מדוע הסכום שהוא יכול להציע לכם לא קשור בכלום למחיר המחירון של הרכב כאמצעי תחבורה.