היתרונות של רכישת מגרשים
  • בהשוואה לסוגים אחרים של נדל"ן כמו דירות למגורים או משרדים, העלות של קניית הקרקע היא זולה באופן משמעותי, מאופציות הנדל"ן האחרות.
  • למשקיעים רבים יש כמה סוגי נכסים והם מעוניינים לפזר את ההון שלהם בכמה קטגוריות כדי לפזר את הסיכונים. החשש הוא שאם הם יתמקדו בסוג מסוים של השקעה כמו לדוגמה בקניית דירה קטנה ותהיה ירידה משמעותית בערך הדירות באזור, תהיה למשקיע זה ירידה רוחבית בערך הכללי של ההון שלו.
  • כיוון שמדובר בקרקע שאין עליה מבנה, אין הוצאות תחזוקה עבור המגרש.
  • על מגרש שמיועד להפשרה, אפשר יהיה בעתיד להקים מבנה בהתאם להנחיות של הרשות המקומית באזור.
לצד אפיק השקעה במגרשים ישנם מגוון רחב של השקעות נדל"ן כמו :
  • דירת מגורים אשר בה גר בעל הנכס, בגודל הנחוץ לו ובסביבת המגורים הנוחה עבורו.
  • דירה שנרכשה לצורך השקעה ובעל הנכס משכיר אותה לטווח הארוך כדי ליצור לעצמו הכנסה פאסיבית מדי חודש.
  • דירה שנרכשה להשקעה ובעל הנכס משכיר אותה מעת לעת לתקופות קצרות במסגרת RBNB.
  • משרד שנרכש ובו פועלים משרדי החברה של בעל הנכס.
  • משרד שנרכש למטרה של השקעה ולכן הוא מושכר לגורמים עסקיים לטווח הארוך.
  • מחסן שמושכר לעסק הזקוק לכך.
  • מרכז לוגיסטי רחב היקף שמושכר לגורם אחד או לכמה גורמים.
1 צפייה בגלריה
סאו ישראל
סאו ישראל
גיל לוי שירותי תיווך לעסקים
(צילום: unsplash )
מי שמעוניין לרכוש מגרש נדל"ן נתקל בכמה אופציות. חשוב להבין את ההבדל בין האפשרויות השונות כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי מגרשים למכירה בכל אזור בארץ בין אם זה מגרשים למכירה במרכז, בצפון או בדרום. אלו הם הרעיונות לרכישת מגרש:
מגרשים המיועדים להפשרה לבניה
קיימים מגרשים בערים שמיועדים לבנייה של מבני מגורים ומגרשים באזור תעשייה שמיועדים לבנייה של משרדים, מפעלים או תעשייה עתירת ידע. הרשות המקומית מקצה שטחים לכל אחד מהרבדים הללו ועם קניית המגרש המשקיע בודק נקודה זו מראש.
פרק הזמן שבו הרשות המקומית תאשר בנייה בכל אחד מהשטחים הללו אינו ידוע באופן מדויק, אך קיימת הערכה בהתאם לתוכניות העתידיות של כל רשות מקומית.
מגרשים בשטחים פתוחים
בשטחים פתוחים קיימים מגרשים שעדין לא ידוע מהו הייעוד שלהם. אלו יכולים להיות שטחים שיהיו בעתיד חקלאיים, או שטחים שממוקמים בין ערים ובין מועצות אזוריות שונות ברחבי המדינה.
מגרשים המיועדים לחקלאות
מגרשים אשר הייעוד שלהם הוא למטרה של חקלאות בלבד. את השטחים הללו שמתפרסים בדרך כלל על פני כמה דונמים, בעל הנכס יכול להשכיר לחקלאי אשר יגדל שם גידולים שונים על פי תחום ההתמחות שלו.
מגרשים המיועדים למסחר
מדובר במגרשים אשר על פי התוכניות העירוניות או המחוזיות, מתוכננים להקים עליהם מרכזי מסחר שכונתיים, פאוור סנטרים או קניונים. המשקיע יוכל בעתיד להיות היזם, או למכור את הקרקע ליזם שמתמקצע בתחום זה.
מגרשים המיועדים לתעשייה
מגרשים אשר ממוקמים באזורי תעשייה או מחוץ לעיר ומיועדים להקמת מפעלים או עבור תעשיות עתירות ידע.
מהו תקן 22 ואיך הוא מסייע ברכישת מגרש
תקן 22 נחקק בשנת 2014 ומטרתו להעביר לאדם שרוכש מגרש את מלוא המידע לגביו, כדי שלא יקבל מידע שגוי ממוכר הנכס. שמאי מעביר דוח מפורט על ייעוד הקרקע, מועד ההפשרה, זכויות הבנייה ועוד. נתון זה מעניק ביטחון רב בהשקעה ל מגרשים.