חנויות צעצועים הן עסקים שנדרשים כמעט בכל עיר, שלא לומר אפילו בכל שכונה. בכל מקום אפשר למצוא קהילות של הורים או משפחות ולכן חנויות צעצועים חייבות להיות ממוקמות במרחקים סבירים להליכה או נסיעה, שכן תמיד יהיה בהן צורך. לדוגמא, לשם קניית מתנות לימי הולדת לחברים או בני משפחה, פינוק של אחד הילדים בהגעה לחנות צעצועים ובחירה של משחק או צעצוע חדש וכמובן התחדשות במשחקים חדשים לבית. עולם המשחקים והצעצועים מחולק על פי קטגוריות של גילאים ויכולות מוטוריות או קוגניטיביות ולכן חשוב מאד לשים לב לבחירה נכונה ומתאימה של כל משחק או צעצוע חדש. בראשון לציון אפשר למצוא לא מעט חנויות צעצועים שמשרתות לא רק את תושבי העיר אלא גם את המבקרים או את מי שמעוניין לקנות מתנה עבור מי שמתגורר בסביבות ראשון לציון ורוצה להשאיר בידיו את האפשרות לבצע החלפה באופן שיהיה לו נוח וקרוב לבית. כיום יש גם לא מעט חנויות מקוונות שאפשר לבצע בהן קניות אונליין והם מקושרות לחנויות פיזיות בפריסה ארצית נוחה מאד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

איך בוחרים נכון כשמגיעים לחנות צעצועים?

לא פשוט להיכנס לחנות צעצועים ולא להתבלבל לנוכח השפע והמגוון העצום. מכאן שחשוב מאד לדעת מה מחפשים, לאיזה גיל דרוש המשחק, אילו יכולות נדרשות מהילדים שעומדים לשחק במשחק וכמובן שיש בחנות מוכרים או עובדים שאפשר לבקש מהם ייעוץ או עזרה. משחקים לגיל הרך, למשל, צריכים להיות רכים ונעימים למגע, בעלי צבעים עזים שמושכים את העין ואת תשומת הלב, כאלה שיש בהם אלמנט כלשהו של למידה וכמובן שעליהם לאתגר את הילדים שיעשו בהם שימוש. יתרה מכך – משחקים שמיועדים לילדים בגיל הרך אמורים ללמד יכולות חדשות, לאתגר את הילדים ולעודד אותם לנסות לבצע פעולות חדשות שהם עדיין לא מורגלים בהן וכמובן אט אט גם המשחק הזה כבר יהיה בעל פחות עניין בזכות הגיל וההתפתחות של אותו ילד, כמו גם הכישורים החדשים שהוא ירכוש בזכות המשחק וההתעסקות בו.

משחקים וצעצועים לפי גיל ויכולות

ילדים בגיל הרך לומדים דברים חדשים דרך משחק ויש מי שיגיד שמשחקיות היא הדרך הנכונה ללמוד כל נושא חדש בעולם במהלך החיים, בכל גיל. תינוקות ופעוטות שעדיין לא יכולים לבטא את עצמם בצורה מושלמת באופן ורבלי חייבים ללמוד דברים חדשים דרך משחק, התעסקות בצעצועים וכך אט אט הם לומדים לבצע פעולות חדשות ומבינים איך מפעילים כל מיני פונקציות שלאחר מכן קל להם יותר להבין ולבצע, גם בגילאים מאוחרים יותר. המשחק הצבעוני מעודד חקירה, התעסקות ופיתוח סקרנות וכך הילד נהנה ואפילו לא שם שהוא מתאמץ לבצע למידה של נושא או יכולת חדשים. כיום משחקים וצעצועים רבים שמיועדים לגיל הרך מיוצרים על פי עקרונות אלה.