חושבים בטוח, אבל בלי להילחץ
כהורים מתחילים התחילו להתרגל לחשוב על כל דבר מנקודת מבט בטיחותית. לא צריך להילחץ, אם נערכים מראש ומונעים תרחישים לא נעימים ככל האפשר. לדוגמא, לא קונים משחקים וצעצועים מבלי לבדוק שהם מתאימים לגיל של התינוק (ואחר כך הילד). נעזרים בעזרים לכיסוי פינות חדות של רהטים, מתקינים סורגי בטיחות בחדר הילדים וכן הלאה.
מצטרפים לסדנאות הכשרה ולמידה
זה לא הגיוני שבשום מקום לא לימדו אותנו להיות הורים, נכון? זה דבר שלא לומדים בבית הספר או באוניברסיטה. אבל כן אפשר ללמוד הורות טובה יותר, בקבוצה תומכת עם הנחיה צמודה. קבוצות להורים מתחילים, לא רק שיש דבר כזה, זה אפילו מאוד פופולרי ומקובל.
תיקי אחסון מלאים כל טוב
כשאתם יוצאים עם הילד, בעגלה או על הידיים, חשוב שיהיה אתכם תיק מלא כל טוב. בקבוקים, מוצצים, בגד להחלפה, חיתולים, משחות וכן הלאה. כשיש לכם תיק ארוז מראש עם כל מה שצריך, אף פעם לא יחסר דבר מה נחוץ.
1 צפייה בגלריה
טיפים להורה מתחיל
טיפים להורה מתחיל
טיפים להורה מתחיל
(צילום: FREEPIK)
גם תרופות סבתא, טוב שיש בבית
תמיד חשוב שיהיו בבית תרופות נפוצות לגיל המתאים. וחוץ מזה, כדאי להתעדכן בכל מיני תרופות סבתא יעילות. הן יכולות לעזור בהורדת חום, לכאבי צמיחת שיניים, נגד גזים, אלרגיות ועוד.
תיהנו מהדברים הקטנים
בהורות יש לא מעט היבטים שהופכים עם הזמן לחלק משגרה אפורה. זיכרו תמיד ליהנות מהדברים הקטנים. הקפידו להתנתק מטלפונים סלולריים ומהסחות דעת אחרות, מדי פעם, רק בשביל לבלות עם הילד או הילדה הקטנים שלכם. חייכו אליהם, חבקו אותם, שחקו איתם.
תיאום עמדות הורי
חשוב ששני ההורים יציגו חזית אחידה מול התינוק ואחר כך הילד. זה חשוב בהיבטים של גבולות ומשמעת אך גם בעניינים אחרים. מותר לא להסכים, אבל דיונים וויכוחים, עדיף לא ליד הילדים.
מחברת להורות נהדרת
דברים שאתם לא רוצים לשכוח, רשמו. תלו על המקרר רשימה והיעזרו בה, בלי חשש. במיוחד בהתחלה, רשימות ופתקאות תזכורת יכולים לעזור אם מרגישים לפעמים עייפים או מבולבלים.
מגיע לכם זמן לעצמכם
ארגנו לעצמכם זמן לעצמכם. גם כהורים, חשוב שמדי פעם יהיה לכם זמן איכות הן לבד והן כזוג. לאב – מדי פעם שחרר את זוגתך לצאת עם חברות, להצגה או לקניות. לאם – מדי פעם שחררי את בן זוגך שיפגש עם חברים, שיצא לג'וגינג או למשחק כדורגל.
צלמו במידה
מדי פעם, צלמו תמונה למזכרת אבל שימו לעצמכם גבולות. מאוד קל להיסחף ולהכין בוקים שלמים ורק בסוף תגלו שלמרות שהייתם שם, הייתם פחות נוכחים עבור הילדים.