מהו בטון?
בענף הבנייה קיימים חומרי גלם רבים כמו עץ וגבס המשמשים להקמת מבנים ובתי מגורים. אחד החומרים הנפוצים ביותר הוא הבטון – תערובת המכילה מים, חול, חצץ וצמנט. לבטון מספר זנים בעלי הרכבים שונים שמיועדים לתוצרי בנייה שונים להם מטרות עיצוביות או שמשמשים כאמצעי בטיחותי.
בטון הוא אמנם חומר חזק ועמיד, אולם אינו חסין בפני מפגעי הזמן והטבע. במקרים של תזוזות בקרקע, עשויים להיווצר סדקים בקירות הבטון. התוצאה של אלו, היא חשיפתם של יסודות הברזל לכניסת מים שפוגעים בו וגורמים לחלדתו, התנפחותו ובסוף גם פגיעה בחלקי הבטון החיצוניים. הנזק שנגרם בעקבות כך, פוגע ביסודות הבניין, מפחית את בידודו ואיטומו ועלול לגרום לקריסת בטון שעשויה לגרום לתאונות ונזקי גוף.
הפתרון במקרים אלו, הוא שיקום הבטון באמצעות עבודות גובה בסנפלינג על מעטפת הבניין ותיקון הליקויים שנוצרו באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בכך.
1 צפייה בגלריה
ליניק ישראל
ליניק ישראל
ליניק ישראל
(צילום: unsplash )
עבודות שיקום – כיצד מתבצעות?
בכל הנוגע לשיקום בטון, ישנן מספר טכניקות נפוצות כאשר כל אחת מתאימה למצב בו מצויים קירות הבניין החיצוניים. אולם, לא משנה הבלאי או היקף הנזק, כל עבודת שיקום תחל באיטום של יסודות הברזל בכדי למנוע חשיפה למים ואוויר שעשויים להחליש את יסודות הבניין.
לאחר איטום היסודות, ניתן לשקם את הבטון באמצעות הסרת החתיכות החשופות, שיופן ושימוש בתערובת בטון חדשה שלאחר מריחתה, מתקבל משטח אחיד ומלוטש. אפשרות נוספת, היא הזרקת חומר ייעודי לתיקון סדקים ושברים נקודתיים במעטפת הבניין. במידה ומדובר בנזק שאינו מסתכם בסדקים קטנים, ניתן לבצע עיצוב מחדש של הקיר הפגוע כולו. כמו כן, בקירות בהם אבני שיש, ניתן לאחר עבודת השיקום לבצע חיפוי לחיזוק השיש.
עבודות גובה בסנפלינג
מאחר ועבודות לשיקום בטון, מבוצעות בחלקו החיצוני של המבנה, לא פעם מדובר במשימות הדורשות עלייה למפלסי הבניין הגבוהים. לשם כך, חברות רבות מספקות שירותים שונים ובהם שימוש בפיגומים, סלי הרמה ושיטות עבודה נוספות.
בין אלו, אחד מהשירותים הנפוצים ביותר לביצוע עבודות לשיקום בטון הוא באמצעות סנפלינג. מאחר ועבודות אלו מבוצעות בחלק החיצוני של המבנה. עבודות גובה בסנפלינג נחשבות למומלצות במיוחד בגלל היכולת של איש המקצוע להגיע לאזורים שאינם נגישים. בנוסף, אופן העבודה שמתבצע באמצעות איש מקצוע הרתום לציוד בטיחות, מאפשר הגעה גם למפלסים גבוהים במיוחד אליהם לא ניתן להגיע באמצעים אחרים.
לסיום נאמר שבין אם אתם זקוקים לחיזוק שיש ובין אם לשיקום הבטון החיצוני בבניין בו אתם מתגוררים, חשוב לזכור שמדובר במשימות הדורשות מיומנות מיוחדת לעבודה עם הציוד הנלווה בחלקיו הגבוהים של הבניין. לכן, אל תתפשרו על בעלי המקצוע – בחרו רק בחברה שמגובה בניסיון, הרישיונות הנדרשים וביטוח מתאים לעבודות אלו.