יוון – גן עדן למשקיעים
השקעות נדל”ן ביוון הפכו לטרנד של ממש, כאשר משקיעים מכל העולם בוחרים לשים את הונם בנדל”ן של יוון. בין אם מדובר באיים כפריים, או ערים גדולות, עסקי הנדל”ן פורחים בכל התחומים. יוון מציעה מספר רב של אפשרויות, החל מנדל”ן מסחרי, ועד לנדל”ן של מגורים.
מיסוי נדל”ן ביוון
משקיעים מתחילים לא פעם שוכחים לבדוק את עניין המיסוי. הם מסתכלים כמעט על כל הפרטים, אבל לא על המיסוי, שהוא אחד הפקטורים החשובים. זו טעות לחשוב שהמיסוי הוא אותו דבר בכל המדינות, וחשוב להכיר את הפרטים הקטנים, את התנאים, החובות והזכויות, לחקור ולבדוק את הדברים כמו שצריך, כולל האותיות הקטנות. כשבוחנים כדאיות של פרויקט, המומחים מסתכלים קודם כל על מדיניות המיסוי של אותה מדינה.
אמנת המס של ישראל עם יוון
כאשר מדברים על מיסוי נדל”ן ביוון, חשוב להזכיר באותה נשימה את אמנת המס. אמנת המס נחתמה בין יוון לישראל, ומעניקה הטבות והקלות מס. יוון היא מדינה שמתפרנסת רבות ממיסוי על נדל”ן, ועל מנת לעודד משקיעים הם מקלים במעט על המשקיעים הישראלים. אפשר להגיד שיוון היא מדינה אטרקטיבית למשקיעים, אך עם זאת בעלת מדיניות מורכבת שיש להשקיע את הזמן בהבנתה.
1 צפייה בגלריה
greece nadlan
greece nadlan
greece nadlan
(freepik)
מיסוי נדל”ן ביוון – התורה כולה על רגל אחת
כאשר אנו ניגשים לסקור את מדיניות המיסים של יוון, חשוב להתייחס למס רכוש השנתי, שמתקיים בשני מישורים – מס קרן, ומס משלים.חשוב לציין, שבעקבות המשבר הכלכלי בעשור הקודם, יוון גובה את מס הגבוה ביותר בכל אירופה. מס הרכוש מחושב על פי השטח, גיל הנכס, חנייה, פונה לרחוב, מצב הנכס, וכן הלאה.
בעקבות משבר הקורונה, ממשלת יוון שואפת להקל את המכה הכלכלית שספגו איים רבים שמתבססים על תיירות, והכריזה על פטור ממס על נכסים ב-28 איים שונים ברחבי יוון, מה שמעודד משקיעים רבים.
במישור של המס המשלים, חשוב להבין שכל חברה שמחזיקה בנכסים צריכה להוסיף 0.55% על ערך הנכס, או 0.11% במידה והנכס משמש לפעילות העסק. משקיעים פרטיים לעומת זאת, ישלמו מס פרוגרסיבי של 0.1%-1.15%, החל מ-200 אלף יורו.
החשיבות של חברת ניהול במיסוי נדל"ן
"אין חכם כבעל ניסיון" – המשפט הזה בהחלט נכון כשמדובר על השקעות נדל"ן. חשוב להבין שחברת ניהול שעובדת מספר שנים באותה הארץ, מכירה את כל מדיניות המיסים על בוריה. על ידי הכרת הדקויות והאותיות הקטנות, ניתן להגיע להשקעה המשתלמת ביותר. חברת ניהול תדע להנחות אתכם כיצד לבחור שכונה מתאימה להשקעה, התנהלות מבחינת מיסים, וכמובן במקרים בהם יש לטפל בדברים בנכס. במיוחד בשלב בחירת ההשקעה, קיימת חשיבות רבה לייעוץ המקצועי. כשמדובר בהשקעת נדל"ן לטווח ארוך, כדאי לבצע את המחקר בסבלנות, בעזרת אנשי המקצוע המנוסים. זכרו שיש לכם הזדמנות אחת לעשות זאת נכון, וחברת הניהול יכולה לעשות את ההבדל.
לסיכום
לפני שיוצאים לדרך, חשוב לבדוק את עניין המיסוי בצורה מסודרת, לבצע את כל החישובים ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר. כך למשל תוכלו להשקיע בנכס באחד מהאיים הפטורים ממס, ולהשיג השקעה משתלמת עם תשואה גבוהה ומיסים נמוכים ככל האפשר.