קידום אתרים בגוגל הוא כיום תחום פעילות מקצועי לכל דבר ועניין המצריך הבנה מעמיקה של התחום, ידע מקצועי ובקיאות בהתפתחויות האחרונות והבלתי פוסקות בעולם האינטרנט והשיווק הדיגיטלי. מומחה קידום אתרים מומלץ יכול לעשות את כל ההבדל בין אתר מצליח ואפקטיבי לבין אתר מדשדש אשר אינו מסייע במיוחד לקדם את הארגון או בית העסק אותו הוא מייצג (ובמקרים מסוימים אף עלול לפגוע בו ובתדמיתו). מה כוללים בפועל שירותי קידום אתרים מקצועיים והאם גם האתר שלכם זקוק לשירותים מסוג זה?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: depositphotos)

לקדם את האתר בגוגל על ידי הפיכתו לאיכותי ואטרקטיבי יותר – קידום אורגני מקצועי

שירותי קידום שמציע מומחה קידום אתרים מקצועי נבדלים לקידום אורגני ולקידום ממומן. במקרה של השני, מדובר בפרסום "רגיל" לכל דבר ועניין – האתר משלם לגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה רלבנטית אחרת, וזו בתמורה מקדמת אותו בקרב גולשים רלבנטיים. אלו הם הקישורים הממומנים שתראו במעלה דף תוצאות החיפוש שערכתם בגוגל.
אך בעלי אתרים המעוניינים באמת לקדם את האתר שלהם בצורה מעמיקה ויציבה לאורך זמן, כזו אשר באמת תסייע להם לפרסם ולשווק לאורך זמן ותביא גולשים רבים מדי חודש, פונים לשירותי קידום אורגני. בניגוד לקידום ממומן, במקרה של קידום אתרים אורגני מבצע מקדם האתרים פעולות טכניות שונות באתר עצמו (ובאתרים המקושרים אליו), על מנת להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור הגולשים, כך שיציע להם חוויית גלישה טובה וערך מוסף וכך יגרום להם להגיע אל האתר, להישאר בו ולחזור אליו שוב ושוב.
זו הסיבה העיקרית לכך שקידום אורגני הוא קידום האתרים האפקטיבי והמבוקש ביותר – מפני שמדובר בקידום האתר על ידי הפיכתו לטוב ואיכותי יותר, מה שנכון כמובן מנקודת המבט של הארגון או העסק אותם מייצג אתר זה.

מה עושה מומחה קידום אתרים אורגני בפועל?

לאחר שהבנו את ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן, ואת חשיבותו הרבה של קידום אורגני להצלחת האתר לאורך זמן ולכך שיתמוך בעסק/ארגון אותו הוא מייצג באופן אפקטיבי, הגיע הזמן להבין מהן הפעולות אותן עושה מומחה לקידום אתרים בפועל, על מנת לקדם את האתר אורגנית. להלן כמה מהתחומים העיקריים הנכללים בשירותי קידום אתרים מקצועי –
אופטימיזציה למבנה האתר ולתוכן המופיע בו – המילה "אופטימיזציה" היא מילת מפתח בתחום של קידום אורגני, ומשמעותה בהקשר זה היא ביצוע פעולות טכניות מסוימות על מנת לגרום לאתר להיות אופטימאלי מבחינת פרמטרים שונים החשובים לצורך קידומו. אופטימיזציה לאתר כוללת כמה תחומים שונים, כאשר העיקריים שבהם הם אופטימיזציית תוכן, ואופטימיזציית מבנה. נתחיל דווקא עם השני –אופטימיזציה למבנה האתר משמעותה ביצוע פעולות שונות הקשורות לאופן בו בנוי האתר, מבנה הדפים השונים בו והאופן בו הם מקושרים ועוד, כל זאת על מנת שהאתר יאורגן ויסודר בצורה שמקלה על הגולשים להתמצא ולנווט בו, ו"מתקשרת" בצורה טובה יותר עם האלגוריתם של גוגל וגורמת לו "להעריך" את האתר יותר.
אופטימיזציית תוכן כוללת התאמה של התוכן שמכיל האתר (ועליו להכין לא מעט תוכן מסוגים שונים) לדרישות השונות של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, כמו גם לצרכים של הגולשים. דרישות אלו עשויות להיות מספר מילים מינימאלי או מקסימאלי לכל עמוד באתר, נושאים בהם עוסק התוכן, איכות התוכן מבחינת רלבנטיות לתחום בו הוא עוסק ועוד.
כפי שניתן לראות, הן אופטימיזציה לתוכן והן למבנה נעשות בצורה אשר לא רק "תספק" את גוגל, אלא גם תציע חוויית גלישה טובה ואיכותית יותר עבור הגולשים המבקרים באתר.
בניית פרופיל של קישורים חיצוניים – כלי נוסף הנדרש על מנת לקדם אורגנית אתר אינטרנט ביעילות הוא פרופיל קישורים חיצוניים. קישור חיצוני הוא קישור המופיע באתר אחר כלשהו, למשל בתוך מאמר המועלה באתר זה ועוסק בתחום הקשור לתחום בו עוסק האתר שלנו, אותו אנו רוצים לקדם. קישור זה מפנה מהאתר החיצוני לאתר שלנו, וככל שישנם יותר קישורים חיצוניים שכאלו המגיעים מאתרים "חזקים" ונחשבים, כך האתר שלנו ייתפס על ידי אלגוריתם החיפוש כרלבנטי יותר בתחומו, והוא יטפס מעלה במעלה תוצאות החיפוש הרלבנטיות לתחום בו הוא עוסק.
תוכן איכותי ורלבנטי – כבר הזכרנו את הצורך בביצוע אופטימיזציה לתוכן המופיע באתר, אך מה בנוגע לתוכן עצמו? על האתר להכיל לא מעט תוכן רלבנטי ואיכותי, כזה המכיל ידע ממשי בתחום ומציע ערך מוסף של ממש לגולשים המבקרים באתר. רק על ידי הצעת ערך מוסף אמיתי לגולשים, רק אם הם ירוויחו משהו מכך שהגיעו לאתר שלנו, הוא ייתפס באמת כאיכותי ויקודם בגוגל.
לסיכום, ישנן פעולות רבות נוספות שמקדם אתרים מקצועי יבצע במסגרת עבודתו, אך הרעיון הכללי ברור – נדרש שירות מקצועי שכזה, אם ברצוננו לקדם את האתר שלנו ביעילות, בצורה יציבה ולאורך זמן.