שירותי חקירה פרטיים לרוב נראים כצעד נכון כאשר עולים חשדות באשר ליושרה של צד מסוים, בין אם מדובר בבני זוג, שותפים עסקיים או כל אדם שעמו אנו באים בהתקשרות הקשורה באינטרס מסוים, בין שרכוש, קניין רוחני, ממון ועוד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

אך לצד זאת, חשוב לזכור שחקירה פרטית יכולה לכלול: שעות ממושכות של מעקבים, שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, הקצאת הון אנושי של צוות חוקרים, הפעלת סוכני שטח ושעות על גבי שעות הנדרשות להרכבת הפאזל ולמציאת קצה חוט שיאושש או שמא יפריך את החשדות המיוחסים לצד הנחקר – כל אלו יכולים לעלות כסף, כסף רב.

הרבה מעבר למשברי אמון בזוגיות

כעיקרון, אם החשדות או החששות שמא עובדים עליכם הם קשים מנשוא, הרי שתמיד מומלץ לבחון ולבדוק את האפשרות לשכירת שירותיו של חוקר פרטי.
בניגוד לדעה הרווחת, שימוש בחוקרים פרטיים גולש הרבה מעבר לעולמות של בגידה ומשברים זוגיים אינטימיים בין בני זוג. חוקרים פרטיים יכולים להיות מעורבים במגוון רחב של תיקים וביניהם ניתן למנות:
• תיקים כלכליים – הונאות פיננסיות הן למעשה חלק ניכר מן השירותים המוצעים על-ידי חוקרים פרטיים. מדובר במקרי בוחן דוגמת הונאות נדל"ן, זיוף מסמכים או הסתרת הכנסות במסגרת הליכי גירושין, הסתרת נכסים לצורך הימנעות מתשלום במס, בירור מצבו הפיננסי והאינטרס של שותף עסקי פוטנציאלי או קיים ועוד.
• מודיעין עסקי – במציאות הדינמית התחרותית, כל חברה קטנה וגדולה כאחת, עושה מאמצים כבירים כדי להדביק את הקצב ולהימצא תמיד צעד אחד קדימה אל מול המתחרות. לא תאמינו כמה מידע ותובנות ניתן להשיג, וכל זאת באמצעות מידע שנגיש לכולנו.
• ירושה – לפתע הצוואה כוללת אדם שבני המשפחה הנוספים מעולם לא הכירו, מעולם לא ידעו על קיומו, והנה הוא לקח נתח משמעותי מן העוגה. האם הדבר נעשה במרמה? האם הקשיש או הקשישה שהורישו את הונן, הבינו את מעשיהם? או אולי דורבנו לעשות זאת בדרכים כאלו ואחרות?
• עבודה פנימית – חושדים שאחד מן העובדים גונב מכם ממון? מידע? לקוחות? חשדות בדבר מעילה באמון מצד עובדים אף היא "זוכה" לפופולריות לא מועטה מצד מעסיקים, בעלי חברות ומנהלים רבים.

מתי אם כן, שירותי חקירה הם בגדר הכרח?

למען האמת, כל פעם שעולה חשד כבד באשר להתנהלותו הלא-תקינה של הצד השני, הרי ששירותי חקירה פרטיים יכולים להיות לעזר רב, ואף לחשוף הרבה מעבר למה שתוכנן מלכתחילה.
ועם זאת, כפי שצוין בראשית דבריי, אין מדובר בהוצאה זניחה כי אם בפרויקט ובו מעורבים אנשים, טכנולוגיות, סוכני שטח ולוחות זמנים שיכולים לגבות ימים שלמים ולעתים אף להתמשך על פני חודשים ארוכים.
ההמלצה החמה היא לערב גורם מקצועי בכל חשש שעולה. מרבית אם לא כלל החוקרים הפרטיים אינם ששים לקחת תיקים כך סתם למען הכנסתם. כבר בשיחת הייעוץ הראשונית, תוכלו לשמוע חוות דעת כנה שמא החשדות המטרידים את מנוחתכם הן מוצדקות או לא.

נורות אדומות

שלא תטעו, לא אחת תחושת הבטן שלכם אכן תצדיק פנייה למשרד חקירות מקצועי. ועם זאת, כדאי להסתמך גם על רמזים שונים שיאותתו לכם שאכן הצדק עשוי להיות עמכם.
במקרה של בן או בת זוג שאינם נאמנים, שימו לב אם ישנה התערערות בשגרה היומיומית. האם בני הזוג חוזרים בשעות מאוחרות בטוענות שונות ומשונות? האם הם אינם נוהגים לתקשר עמכם כבעבר? האם הם מתגנדרים יותר מן הרגיל? כל אלו יכולים לרמוז על מערכת יחסים מקבילה.
בתיקים כלכליים הרי שמקרי הבוחן הם רבים ומשתנים. האם ישנו שותף עסקי פוטנציאלי שמעוניין בעסקה משותפת אתכם באופן 'קל' מדי? האם בן או בת הזוג טוענים להכנסה פחותה ממה שהתרשמתם בפועל, וכל זאת במסגרת הליכי גירושין וחלוקת הרכוש?
קצרה היריעה מלכלול נורות אדומות עבור כל מקרה ומקרה, אולם המכנה השותף אליו אנו יכולים לשים לב הוא התנהגות חריגה. אדם יכול לעבור 'יום רע', או תקופה קצת קשה. אולם אם מדובר בשינוי מהותי ועמוק, הרי שזוהי סיבה מוצדקת לפנות למשרד חקירות.
כתבה זו נכתבה בשיתוף משרד חקירות ליאור אייזינגר.