תפקידו של הקונסטרוקטור
בהיבט במקצועי הקונסטרוקטור מסוגל לדעת את כל מה שקורה במבנה מבחינה הנדסית וזאת כדי לקבל החלטות שהן במקרים רבים החלטות אקוטיות ויוצרות את ההבדל בין חיים במבנה בטיחותי, לבין חיים במבנה שהוא מסוכן לציבור.
1 צפייה בגלריה
שמואל גלברמן קונסטרוקטור מוסמך
שמואל גלברמן קונסטרוקטור מוסמך
שמואל גלברמן קונסטרוקטור מוסמך
(צילום: שמואל גלברמן)
כאשר הקונסטרוקטור נדרש לאשר פעולה מסוימת כמו שבירת אחד הקירות בבית, הקמת בריכת שחייה במרפסת ועוד, הוא בוחן את הגרמושקה של כל הבניין, את כמות הבטון שיצקו ביסודות, בעמודים ובקורות וכמות הברזלים שעוטפים את המבנה. בהתאם לכך הוא מחשב את יציבותו של הבניין ואפשרויות ההעמסה עליו, כדי לקבל החלטה מקצועית לגבי הדרישות של כל לקוח.
אין מדובר בהחלטה שהיא כלאחר יד, אלא בהחלטה אשר מתקבלת לאחר שאיש המקצוע המנוסה בוחן את הנושא מכל כיוון אפשרי, מבצע את החישובים המתמטיים הנדרשים ולאחר מכן מקבל החלטה מושכלת.
אוטוריטה בנושא הבניין
כל החלטה ניתנת בכתב ועם חתימתו של קונסטרוקטור. מאד מסוכן לבצע שינויים מהותיים בדירה אשר קשורים לשבירה של קירות ללא אישור זה, כיוון שאם מדובר בקיר תומך, דבר זה עלול לגרום נזק ליציבותו של הבניין כולו ולכן המגורים בו יהיו מסוכנים.
לאור זאת, ביכולתו של מהנדס זה להוציא לבניין הספציפי מסמך שמדובר במקום שהוא מסוכן למגורים ולכן יש לפנות אותו מדייריו, כדי שלא יהיה אסון והבניין יתמוטט כשנמצאים בו דיירים. רק לאחר שיחזקו אותו באמצעות תוספות של ברזל ויציקות בטון בהתאם להנחיות של הקונסטרוקטור, הוא יבדוק באופן מעמיק את נושא המגורים במבנה ובהתאם להחלטתו השכנים יחזרו לדירתם או לא.
קונסטרוקטור הוא אוטוריטה בתחומו והוא בעל הסמכות הגבוהה ביותר לקבלת החלטות כבדות משקל בנושא המבנה ההנדסי הייחודי של כל בניין והחלטה שמתקבלת עבור מבנה מסוים אינה תמיד זהה להחלטה עבור מבנה דומה, כיוון שהיא בנויה מנקודות מהותיות וממצבים בשטח אשר אינן זהות.
הקמת מבנים חדשים
בהליך בנייה של מבנים חדשים או מחודשים כמו בתמ"א 38, הקונסטרוקטור הוא זה שמרכז את כל המידע, כמו החשיבה של היזם הדרישות של המהנדס והתכנון של האדריכל כדי להכניס את הכול תחת מעטפת אחת. זאת תוך מתן דגש לנקודות שהן אקוטיות, עמידה בלוחות הזמנים ופיקוח מקצועי על כל ההתנהלות כדי שכל המיזם ייבנה בדיוק על פי ההנחיות המפורטות וללא כל זליגה.
כתבה: עדינה אקוקה